اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مذاکرات فرماندهان نظامی چین و هند برای حل منازعات مرزی

دور جدید مذاکرات در سطح فرماندهان نظامی چین و هند به منظور حل منازعات دو کشور بر سر منطقه مرزی «لداخ» روز چهارشنبه (امروز) آغاز شد.

مذاکرات فرماندهان نظامی چین و هند برای حل منازعات مرزی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که برخی رسانه‌ها درباره تحرکات نظامی چین و هند در منطقه مرزی و احتمال درگیری دو کشور هشدار داده‌اند، دور جدید مذاکرات فرماندهان نظامی دهلی نو و پکن آغاز شد.

چهاردهمین دور مذاکرات در سطح فرماندهان نظامی چین و هند روز چهارشنبه (امروز) برای حل منازعه بیست ماه اخیر دو کشور در منطقه مرزی «لداخ» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دور سیزدهم مذاکرات در سطح فرماندهان نظامی چین و هند اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد اما دور قبلی هیچ نتیجه‌ای به بار نیاورد.

وزارت دفاع هند درباره دور قبلی مذاکرات با چین اعلام کرده بود، مذاکره‌کنندگان چین درخواست دهلی نو برای بازگرداندن صلح در منطقه مرزی دو کشور را رد کردند.

اختلافات هند و چین بر سر اینکه مرز دو کشور دقیقا در چه نقطه‌‎ای قرار دارد، دهه‌ها ادامه دارد اما طی بیست ماه اخیر درگیری‌ها در منطقه مرزی موسوم به «خط کنترل واقعی» (LAC) خبرساز شده و از دو طرف تلفات گرفته است.  

چهاردهمین دور مذاکرات در سطح فرماندهان نظامی چین و هند در ایستگاه «چوشول-مولدو» در طرف «خط کنترل واقعی» تحت تسلط چین آغاز شده است.

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه (دیروز) درباره مذاکرات این کشور با هند و وضعیت مرزی دو کشور اظهارنظر کرد.

به گفته این دیپلمات پکن، وضعیت مرزی چین و هند به طور کلی با ثبات و پایدار است و دو طرف کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک و نظامی را حفظ کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: «نبود یک مرز مشخص بین هند و چین برای مدت‌های مدید باعث تنش بین دو کشور شده است. تنش‌ها در ماه می ۲۰۲۰ تشدید شد و سلسله درگیری‌ها بین نیروهای مرزی دو کشور تلفات زیادی بر جا گذاشت».

هند و چین در تلاش برای کاستن از این تنش‌ها، از اوایل ژوئن ۲۰۲۰ شروع به رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای دو جانبه مرزی کردند اما در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ به دلیل استقرار نیروهای نظامی دو کشور در «خط کنترل واقعی» اوضاع دوباره متشنج شد.

مقام‌های چین بارها هند را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم کرده‌اند اما دهلی نو این اتهام‌ها را رد کرده و بی اساس خوانده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول