اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سقوط جنگنده اف-16 نیروی هوایی تایوان در دریا و ناپدید شدن خلبان

یک فروند جنگنده آمریکایی نیروی هوایی تایوان در جریان یک سانحه هوایی در دریا سقوط کرد و خبری از سرنوشت خلبان آن در دست نیست.

سقوط جنگنده اف-16 نیروی هوایی تایوان در دریا و ناپدید شدن خلبان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از سقوط یک فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی تایوان در دریا در جریان یک ماموریت آموزشی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» این حادثه بعد از ظهر دیروز سه‌شنبه به وقت محلی رخ داد و طی آن یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی تایوان نیم ساعت پس از بلند شدن از باند فرودگاه یک پایگاه هوایی در جنوب غربی جزیره در دریا سقوط کرد. وزارت دفاع تایوان از قطع ارتباط خلبان این جنگنده با برج مراقبت و عدم رویت هیچگونه پرش با چتر نجات در جریان این سانحه خبر داد.

این دومین سانحه هوایی برای ارتش تایوان در ماه‌های اخیر است. وزارت دفاع تایوان از اعزام تیم‌های جست‌وجو برای یافتن خلبان این جنگنده خبر داده و رئیس جمهور تایوان نیز دستور اکید صادر کرده تا تحقیقات در زمینه این سانحه صورت گیرد.

این حادثه در حالی رخ داد که ارتش تایوان با تشدید فشارهای ارتش  چین مواجه است. چین در سال گذشته بیش از ۹۰۰ هواپیمای نظامی را به نزدیک جزیره تایوان فرستاده است.

تحلیلگران نظامی، خلبانان تایوان را یکی از بهترین خلبانان جهان ستایش می‌دانند. یکی از خلبانان تایوانی جنگنده اف-۱۶ هفته گذشته در طول رزمایش نظامی به خبرنگاران گفت که نیروی هوایی جزیره ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و اغلب خلبانان را مجبور می‌کنند که در نیمه های شب یا صبح زود از زمین بلند شوند تا هواپیماهای چینی را رهگیری کند.

نیروی هوایی تایوان طی دو سال گذشته متحمل یک رشته حوادث شده است که تعدادی از آنها مرگبار بوده است. دو خلبان جنگنده اف-۵ در ماه مارس گذشته در جریان یک ماموریت آموزشی کشته شدند. یکی از افسران عالی رتبه ارتش نیز در میان ۸ پرسنل کشته شده در سقوط یک فروند بالگرد در ژانویه ۲۰۲۰ بود. دستکم چهار خلبان دیگر در حوادث اخیر کشته یا مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول