اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر انگلیس درباره شرکت در یک مهمانی مجبور به عذرخواهی شد

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه (امروز) در پارلمان این کشور پس از افشاگری‌ها درباره حضور در یک مهمانی در دوره قرنطینه کرونا، عذرخواهی کرد.

نخست‌وزیر انگلیس درباره شرکت در یک مهمانی مجبور به عذرخواهی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شدت گرفتن فشارها بر بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس رهبر حزب محافظه‌کار این کشور درباره حضور در یک جشن جنجالی، وی امروز در جمع نمایندگان پارلمان عذرخواهی کرد.

به گزارش اسکای نیوز، بوریس جانسون پس از اعتراف به شرکت در مهمانی می‌گساری در باغ داونینگ استریت (دفتر کار و محل اقامت نخست‌وزیر انگلیس) در دوران اولین قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا، عذرخواهی کرد.

نخست‎‌وزیر انگلیس در سخنرانی خود به پارلمان این کشور عوام تحت فشار شدید نمایندگان گفت که «به اندازه کافی آموخته است که بداند کارهایی وجود دارد که ما انجام دادیم و درست نبوده است».

اسکای نیوز ادامه داد: «نخست‌وزیر اعتراف کرد که "در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۰ درست بعد از ساعت ۶ بعدازظهر به آن باغ رفت تا از کارکنان (نخست‌وزیری) تشکر کند" و "۲۵ دقیقه بعد" به دفتر خود بازگشت».

بوریس جانسون با تاکید بر اینکه او باید مسئولیت وقایع مربوط به برگزاری این جشن در دوره قرنطینه را برعهده بگیرد، افزود: « من باید همه را به داخل می فرستادم. باید راه دیگری برای تشکر از آنها (کارکنان نخست‌وزیری) پیدا می‌کردم».

«کر استارمر» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر در واکنش به سخنان نخست‌وزیر و عذرخواهی او از بوریس جانسون خواست، کار درست را انجام دهد و از منصب خود استعفا دهد.

به اعقاد استارمر، اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در پارلمان و عذرخواهی او «آنقدر مضحک در واقع برای مردم بریتانیا توهین آمیز است».

افشاگری‌ها درباره آنکه یکی از مقام‌های ارشد دولت بوریس جانسون در بحبوحه اولین قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا با ارسال دعوت‌نامه‌ای از ده‌ها نفر از کارکنان دفتر نخست‌وزیری برای حضور در یک مراسم جشن دعوت به عمل آورده، بسیار جنجالی شده است و فشارها بر جانسون برای استعفا شدت گرفته است.

«مارتین رینولدز» از دستیاران دفتر نخست‌وزیر انگلیس بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان مجموعه نخست‌وزیری را برای حضور در یک جشن می‌گساری در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰ باغ مجموعه «شمارهٔ ۱۰ خیابان داونینگ» دعوت کرد.

 او در این ایمیل از دعوت‌شوندگان خواسته خودشان مشروبات الکلی خودشان را به میهمانی آورده و «بیشترین لذت را از هوای مطبوع و لذت‌بخش ببرند».

طبق گزارش رسانه‌های انگلیس، در تاریخی که برای برگزاری این جشن اعلام شده، محدودیت‌های شدید و قرنطینه جاری بوده و حتی به مردم دستور داده شده بود از اجتماع بیش از ۲ نفر در اماکن سر باز نیز خودداری کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول