اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بدهی خارجی قرقیزستان کاهش یافت

وزارت دارایی قرقیزستان از پرداخت 77 میلیون دلار از بدهی‌های خارجی این کشور خبر داد.

بدهی خارجی قرقیزستان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، وزارت دارایی قرقیزستان از پرداخت 77 میلیون دلار به عنوان بدهی خارجی در ماه ژانویه تا نوامبر سال 2021 اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بدهی خارجی قرقیزستان از 4 میلیارد و 221 میلیون دلار در ژانویه سال گذشته، پس از گذشت 11 ماه، به 4 میلیارد و 144 میلیون دلار کاهش یافته است.

شایان ذکر است که بزرگترین بدهی قرقیزستان به کشور همسایه چین است و به گفته مقامات قرقیزستان، این بدهی‌ها در آینده بنابر هزینه مالیات دهندگان داخلی پرداخت خواهد شد.

بر اساس مطالعه دفتر ملی تحقیقات اقتصادی ایالات متحده، قرقیزستان در سال 2019 از نظر سهم بدهی خارجی به چین از تولید ناخالص داخلی، رتبه پنجم را در جهان کسب کرد.

همچنین «سادیر جباراف» رئیس جمهور کشور اعلام کرد که در سال آینده افزایش بودجه در برنامه قرار دارد و بودجه دولت به 30 میلیارد «صوم»  (350 میلیون دلار) افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، دیجیتالی کردن، مالیه سازی، شفافیت و نظارت بر سازمان مالیاتی تشدید شده و در سال 2021 رشد پویایی درآمدهای مالیاتی را به همراه داشته است. در این راستا بودجه سال گذشته به 311 میلیارد «صوم» رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول