اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام بسیج عمومی قبایل مأرب یمن علیه ائتلاف سعودی-اماراتی

قبایل شهرستان العبدیه در استان مأرب تأکید کردند که یک بار دیگر، در صفوف دشمنان کشور، فریب نخواهند خورد، بلکه با قدرت با آنان مقابله خواهند کرد.

اعلام بسیج عمومی قبایل مأرب یمن علیه ائتلاف سعودی-اماراتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قبایل شهرستان «العیدیه» در استان مأرب امروز بار دیگر تأکید کردند که از «ارتش و کمیته‌ای مردمی» یمن (نیروهای صنعاء) حمایت می‌کنند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از شیخ «احمد الثابتی» شهردار العبدیه گزارش داد که ساکنان این شهرستان، در برابر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و مزدوران وابسته به آن خواهند ایستاد.

الثابتی تأکید کرد که ساکنان العیدیه همچنین تأکید کرده‌اند که «یک بار دیگر، در صفوف دشمنان کشور، فریب نخواهند خورد»، بلکه با قدرت با آنان مقابله خواهند کرد.

قبایل العیدیه از کسانی که فریب ائتلاف سعودی را خورده‌اند، خواستند که به منازل خود بازگردند و بار دیگر فریب این ائتلاف را نخورند.

این قبایل در پایان برای مقابله با متجاوزان، اعلام بسیج عمومی کرده و گفتند که عازم جبهه‌های جنگ خواهند شد و «دوشادوش نیروهای صنعاء و قبایل یمن، با متجاوزان مقابله» خواهند کرد.

این در حالی است که هیات‌هایی از قبایل و علمای استان‌های شبوه، مأرب و البیضاء یمن پانزدهم دی ماه جاری در شهر الثوره استان صنعاء میزبان مسئولین و شخصیت‌هایی از این استان بودند.

این هیأت‌ها ضمن تقدیر از استقبال و مهمان نوازی اهالی صنعاء از آنها گفتند: علیرغم سال‌ها دوری و فراق تحمیل شده توسط تجاوزگران و مزدوران آن بر ما و تبلیغ افکار نادرست و مداخله جویانه آنها برای مردم ما، ما در آنها خلاف آنچه را که برایمان تبلیغ می‌کردند، یافتیم.

هیأت‌های شبوه، مأرب  والبیضاء با اشاره به خیزش اسلامی در یمن که مبتنی بر طرح و حرکت قرآنی شهید بدرالدین الحوثی است، تاکید شد: حرکت قرآنی  آمد تا امت را با رویکرد الهی و پرچم حق و عدالت متحد کند.

این هیات‌ها تاکید کردند: ما عقل داریم و آزادی بیان کامل داریم و با رویکرد قرآنی حق را اعلام می‌کنیم و فارغ از وسوسه های دنیوی فقط در جایی خواهیم بود که خدا می خواهد... ما حق و اهل آن را شناختیم و در کنار آنها خواهیم بود و میان حق و باطل حد وسطی نیست.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند، به طوریکه استان مأرب یمن این‌ روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول