اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلفات سنگین داعش و مزدوران وابسته به امارات در حملات هوایی یمن به شبوه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که نیروهای یمنی ظهر امروز، مراکز تجمع داعش و عناصر وابسته به امارات را در شبوه، هدف حمله موشکی و راکتی قرار دادند.

تلفات سنگین داعش و مزدوران وابسته به امارات در حملات هوایی یمن به شبوه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به مواضع عناصر داعش و القاعده و مزدوران وابسته به امارات در شبوه خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، نیروهای یمنی ظهر امروز، مراکز تجمع داعش و عناصر وابسته به امارات را در شبوه، هدف حمله موشکی و راکتی قرار دادند.

وی خبر داد که در جریان این حملات، شمار زیادی از این عناصر، کشته و زخمی شدند.

به گفته سریع، جنگنده‌های متجاوز سعودی-اماراتی نیز طی ساعتهای گذشته، ۴۳ بار استانهای مأرب و شبوه را بمباران کردند.

سریع شامگاه چهارشنبه نیز خبر داد که نیروهای صنعاء از پیشروی مزدوران امارات در استان شبوه (جنوب یمن) و استان مأرب (مرکز یمن) جلوگیری کرده‌اند.

وی در عین حال خبر داد که خسارت‌های سنگینی به عناصر داعشی وابسته به امارات و مزدوران این کشور وارد شد به‌نحوی که ده‌ها نفر از آن‌‌ها کشته و مجروح شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، نیروهای صنعاء توانسته‌اند تعداد ۵۱۵ نفر از مزدوران و داعشیان امارات از جمله چند فرمانده را از پای درآورند و بیش از ۸۵۰ نفر از آن‌ها را مجروح کنند.

سریع همچنین با استناد به داده‌‌های اطلاعاتی اضافه کرد که ۲۰۰ نفر از مزدوران و داعشیان وابسته به امارات نیز مفقود شده‌اند.

سریع ز ضمن تأکید بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور یمن، مردم این کشور و مقابله با امارات تا زمان پیروزی، هشدار داد که عواقب اقدامات تنش‌زای امارات سنگین خواهد بود و اماراتی‌ها باید پیامدهای این تنش را متحمل شوند.

مدتی است که درگیری‌های شدیدی میان مزدوران اماراتی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه در جریان است. نیروهای یمنی طی یک هفته‌ گذشته توانسته‌اند دو پهپاد جاسوسی متعلق به امارات عربی متحده را حین انجام عملیاتی خصمانه در جنوب این کشور سرنگون کنند.

این دو عملیات در حالی انجام شد که نیروی دریایی یمن نیز اخیرا و در اقدامی بی‌سابقه موفق شد یکی کشتی نظامی اماراتی را در غرب این کشور توقیف کند. کشتی مذکور که در حال حمل تسلیحات نظامی برای ائتلاف سعودی بود، توسط نیروی دریایی یمن در مجاورت شهر الحدیده یمن توقیف شد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول