اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش رئیس جمهور ازبکستان به سخنان همتای بلاروسی خود

رئیس جمهور ازبکستان در نشست شورای امنیت این کشور به سخنان رئیس جمهور بلاروس مبنی بر اینکه «تاشکند» از حوادث قزاقستان باید درس بگیرد، واکنش نشان داد.

واکنش رئیس جمهور ازبکستان به سخنان همتای بلاروسی خود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» رئیس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان اعلام کرد: «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور در نشست شورای امنیت این کشور به سخنان «الکساندر لوکاشنکو» مبنی بر اینکه «تاشکند» از حوادث قزاقستان باید درس بگیرد، واکنش نشان داد.

میرضیایف این سخنان را بی اساس خواند و تاکید کرد: ما اوضاع منطقه، فعالیت تمام ستیزه جویی‌ها و تهدیدات امنیت آن را به دقت رصد می‌کنیم و از تمام پتانسیل مورد نیاز و قدرت برای نشان دادن واکنش مطابق علیه هرگونه تهدیدات برخودار هستیم.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین تاکید کرد: تامین امنیت، صلح و آرامش مردم ازبکستان امروز همچنان به عنوان اولویت اصلی دولت قرار دارد و در آینده نیز باقی خواهد ماند.

میرضیایف اظهار داشت: فقط صلح و آرامش ضمانت اصلی توسعه همه جانبه کشور ماست

وی ادامه داد: سال جدید 2022 میلادی باید در تمام زمینه ها از جمله در نیروهای مسلح یک سال تعیین کننده باشد.

در اظهارات میرضیایف به اسم مقام خاص خارجی اشاره نشده است. اما به احتمال زیاد منظور میرضیایف به سخنان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس است که وی در تاریخ 10 ژانویه در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: از آنچه که در قزاقستان رخ داد قبل از هر چیز، ازبکستان باید درس بگیرد. چون از جمله نگاه سازمان دهندگان ناآرامی ها به این کشور نیز دوخته شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول