اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نیروهای حافظ صلح پیمان امنیت جمعی قزاقستان را ترک کردند

نیروهای حافظ صلح سه کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی با 4 فروند هواپیمای ترابری نظامی نیروهای هوافضایی روسیه کشور قزاقستان را ترک کردند.

نیروهای حافظ صلح  پیمان امنیت جمعی قزاقستان را ترک کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان و قرقیزستان پس از پایان ماموریت قزاقستان را ترک کردند.

نظامیان ارمنستان با 3 فروند هواپیما و تاجیکان با یک فروند هواپیما (به دلیل این که تجهیزات نظامی به همراه خود نیاورده بودند)، قزاقستان را به مقصد کشورهای خود ترک کردند. 

قبل از این، واحدهای نیروهای مسلح قرقیزستان که از نیروگاه حرارتی قزاقستان محافظت می‌کردند نیز به میهن خود برگشتند. 

پیش از این گزارش شده بود که 10 هواپیما شامل نیروهای حافظ صلح بلاروس از قزاقستان به «مینسک» پرواز کردند.

در عملیات حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان نیروهای حافظ صلح روسیه، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان شرکت و از تاسیسات مهم استراتژیک این کشور حفاظت کردند.

مشخص است که نیروهای ارمنی از کارخانه نان «آق سای» و ایستگاه پمپاژ «دروژبا» و تاجیک‌ها از نیروگاه حرارتی شهر آلماتی محافظت می‌کردند.

روز پنجشنبه، 13 ژانویه، در مورد پایان موفقیت آمیز عملیات نیروهای حافظ صلح پیمان امنیت جمعی در قزاقستان و خروج آنها از این کشور اعلام شد.

بنابر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای حافظ صلح این کشور به طور مشترک با نهادهای مجری قانون قزاقستان فرودگاه شهر آلماتی را تحت کنترل کامل قرار داشتند.

نیروهای حافظ صلح روسیه شامل واحدهایی از تیپ 45 نیروی ویژه، لشکر 98 و 31 تیپ جداگانه هوابرد بودند که همگی از تجربه رزمی کافی برخوردار بودند.

سرهنگ «آندری سردیوک اف»، فرمانده نیروهای هوابرد روسیه ریاست عملیات نیروهای حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیتی جمعی در قزاقستان را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول