اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسپوتنیک: نیروهای ویژه آمریکا رزمایشی «برای تمرین براندازی» برگزار می‌کنند

نیروهای ویژه آمریکایی رزمایشی به‌منظور شبیه‌سازی براندازی دولت متخاصم با سیاست‌های واشنگتن را تمرین می‌کنند.

اسپوتنیک: نیروهای ویژه آمریکا رزمایشی «برای تمرین براندازی» برگزار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه روسیه‌ای گزارش داده ارتش آمریکا قصد دارد در ماه جاری میلادی رزمایش جنگ چریکی «با هدف براندازی» در «کشورهای متخاصم» برگزار کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این رزمایش ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در ایالت کارولینای شمالی برگزار خواهد شد و در آن به گروه‌های چریکی کشور خیالی «پاین‌لند» (سرزمین درخت‌های کاج و اشاره به روسیه) که دچار «بی‌ثباتی سیاسی» شده است، کمک می‌کنند تا عملیات‌های شناسایی، حمله و کمین علیه نیروهای «دولت غیرمشروع» انجام داده و آن دولت را سرنگون کنند.

این رزمایش توسط نیروهای فارغ التحصیل ارتش آمریکا انجام شده و نام «رابین سیج» برای آن انتخاب شده است. در تصاویری که «سوزان کاتز کیتینگ» از آماده‌سازی منطقه برگزاری رزمایش منتشر کرده، تصویر پرچم نیروهای ضد دولتی پاین‌لند دیده می‌شود که علامت وسط آن یک پنجه خرس است.

به نوشته اسپوتنیک نام این رزمایش که از سال ۱۹۷۴ به‌طور مداوم برگزار می‌شود از روی یکی از نظامیان آمریکایی برداشته شده که چندین بار تلاش کرد از اسارت آلمان نازی فرار کند.

دولت آمریکا در طول دهه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای براندازی دولت در کشورهای مخالفت سیاست‌های خود انجام داده است.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

دولت آمریکا همچنین از ادعاهای «الکسی ناوالنی» مخالف غرب‌گرای دولت روسیه و اعتراضات هواداران او در سال‌های گذشته حمایت کرده است.

رزمایش نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای براندازی دولت‌های متخاصم در حالی انجام می‌شود که اخیراً اعتراضات در کشور قزاقستان به خشونت گراییده و شماری از سران کشورهای مختلف از جمله چین و روسیه درخصوص مداخلات خارجی و وقوع انقلاب رنگی در این کشور هشدار دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول