اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ربات آلمانی به جای کودک بیمار به مدرسه می رود

جاشوا پسر آلمانی هفت ساله ای است که در کلاس درس خانگی خود در برلین آلمان، در کنار مادرش سیمون و برادرش مارتین، نشسته و یک ربات به جای وی در مدرسه حضور یافته است.

ربات آلمانی به جای کودک بیمار به مدرسه می رود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جاشوا مارتینانگلی 7 ساله آن قدر بیمار است که قادر به رفتن به مدرسه نیست، اما این دانش‌آموز آلمانی همچنان می‌تواند با معلم و همکلاسی‌هایش از طریق یک روبات آواتار ارتباط برقرار کند. این ربات در کلاس به جای او می‌نشیند و وقتی چیزی برای گفتن دارد، با چشمانش علامت چشمک‌زن ارسال می‌کند.

یوته وینتربرگ، مدیر مدرسه این دانش آموز در برلین در مصاحبه ای گفت: بچه ها با این ربات صحبت می کنند، با او می خندند و حتی گاهی اوقات در طول درس با او صحبت می کنند. جاشوا نیز می تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

مادرش، سیمون مارتینانگلی نیز گفت: جاشوا نمی تواند در کلاس ها شرکت کند، زیرا به دلیل یک بیماری شدید ریوی لوله ای به دور گردن خود می بندد. این پروژه یک ابتکار خصوصی است که هزینه آن توسط شورای محلی در منطقه Marzahn-Hellersdorf  برلین پرداخت شده است.

تورستن کوئنه، مشاور آموزش منطقه هم گفت: "ما تنها منطقه ای در برلین هستیم که چهار آواتار برای مدارس خریداری کرده ایم. انگیزه این کار شیوع کووید-19 بود، اما فکر می کنم این ایده در آینده بسیار فراتر از شرایط فعلی پیشرفت خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول