اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فرماندار میناب: یک دریچه‌ سد استقلال گشوده شد/ خروج آب با دبی 175 متر مکعب بر ثانیه

فرماندار میناب گفت: یکی از دریچه‌های سد استقلال میناب گشوده شده و آبی با دبی 175 متر مکعب بر ثانیه از روز گذشته در حال خروج از سد است.

فرماندار میناب: یک دریچه‌ سد استقلال گشوده شد/ خروج آب با دبی 175 متر مکعب بر ثانیه

مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سد استقلال میناب کاملا با بارندگی هفته گذشته پر شده است و بیش از 230 میلیون متر مکعب آب در خود دارد و با توجه به پیش بینی بارندگی برای روزهای آتی در بالا دست سد استقلال، لذا از روز گذشته تخلیه بخشی از موجودی سد آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی شده که حدود 80 میلیون متر مکعب سیلاب وارد سد استقلال در بارندگی‌های روزهای جاری شود و لذا یکی از دریچه‌های سد با ظرفیت 175 متر مکعب بر ثانیه گشوده شده و از روز گذشته آب در رودخانه میناب نیز به جریان درآمده است.

 

فیلم از صادق بارانی - خبرنگار فارس در میناب

 

فرماندار ویژه میناب با اشاره به این که مدیریت موجودی سد همواره باید به گونه‌ای باشد که خطری روستاهای پایین دست سد را تهدید نکند، عنوان داشت: دهها روستای پایین دست سد استقلال میناب بدلیل عدم لایروبی رودخانه میناب در زمان گشودن دریچه‌های سد در بارندگی‌های شدید دچار آبگرفتگی می‌شوند.

سلحشور اضافه کرد: تأکید ما بر بازگشایی مدیریت شده دریچه‌های سد در زمان پیش از بارندگی‌ها با هماهنگی هواشناسی و آب منطقه‌ای است که هم موجودی سد استقلال میناب از دست نرود و هم وضعیت روستاهای پایین دست سد دچار مشکل و بحران نشود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول