اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من | بررسی مشکل خانه به دوشی نساجی / رنگرز: پیگیری استاندار مازندران برای استادیوم وطنی

پذیرشش سخت است، استانی مثل مازندران که جای جای این استان سرسبز و دیدنی است، یک ورزشگاه برای میزبانی از بازی‌های خانگی نساجی در سطح نخست فوتبال ایران را ندارد. به قول خیلی‌ها، همه جای مازندران سرسبز است و چمن دارد به جز ورزشگاه‌هایش!

فارس من | بررسی مشکل خانه به دوشی نساجی / رنگرز: پیگیری استاندار مازندران برای استادیوم وطنی

خبرگزاری فارس مازندران _ مهدی رضی |قصه یک شهر خسته، داستان یک سری آدم‌های عاشقه! مردمانی که برای رسیدن این عشق به معشوق، اشک‌ها ریختند و خون دل‌ها خوردند و حتی تا پای جان به پای این عشق‌شان سوختند. خیلی‌ها در پس این عشق از این دنیا رفتند و ندیدند که این عشق به وصال یار رسید و این آرزو را با خودشان به گور بردند.

مردم این شهر خسته، حدود بیست و چهار سال برای رسیدن به آرزویی که برایش لحظه شماری می‌کردند صبر کردند. آرزویی که آرزوی هزاران نفر بود. آرزویی که سرانجام برآورده شد؛ سلام نساجی به لیگ برتر !

نهم اردیبهشت ۱۳۹۷ روزی بیادماندنی برای مازندرانی‌ها بود. روزی که به نماد جنگیدن و تلاش در ورزش مازندران ثبت شد. نهم اردیبهشت؛ خستگی از تن مردم شهر خسته رها شد و این شهر خسته به یک شهر شاد و پرانرژی تبدیل شد. مردم آن روز در پوست خودشان نمی‌گنجیدند.

نساجی لیگ‌برتری شد و هزاران امید و آرزو در دل مازندرانی‌ها و به ویژه قائمشهری‌ها زنده شد! همه برای فصل جدید لیگ‌برتر برنامه‌ریزی و رویاپردازی می‌کردند. به این فکر می‌کردند که خدا کند نساجی حالا حالاها در لیگ‌برتر بماند!

تماشاگرانی که نماد غیرت در فوتبال ایران شدند

هیچکسی در مازندران دوست ندارد نساجی دوباره به لیگ پایین‌تر برگردد. نساجی یکی دو فصل در لیگ‌برتر، ابهت خودش و تماشاگرانش را به رخ فوتبال ایران کشاند. تماشاگرانی که نماد غیرت در فوتبال ایران شدند و همه آرزوی بازی کردن در جهنم وطنی را داشتند. تماشاگرانی که آرزوی هر مربی، هر بازیکن و هر تیمی هستند. سبک خاص هواداران نساجی، جو جالبی را به استادیوم شهید وطنی قائمشهر می‌داد و حتی در روزهایی که نساجی در مازندران تمرین نمی‌کرد، در اندک تمرینات نساجی در مازندران هم این حضور هواداران بود که جلب توجه می‌کرد.

اما کرونا به روح فوتبال ما ضربه زد. هواداران از حضور در ورزشگاه‌های محروم شدند و دیگر دیدن فوتبال آن جذابیت همیشگی را نداشت. کرونا بهانه‌ای شد تا در غیاب هواداران، عشق مردم شهر خسته بیشتر شکنجه شود. در غیاب هواداران فرصتی دست داد تا نسبت به تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر اقدام شود.

بازیکنان و عوامل نساجی زیاد راضی از چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نبودند و طبق دستور سازمان لیگ فوتبال ایران، بازی در چمن مصنوعی هم ممنوع اعلام شد و می‌بایست خیلی سریع تا اندک زمان باقی مانده تا شروع لیگ، چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر تعویض شود.

وضعیت مشابه نساجی را مس رفسنجان هم داشت ولی مسؤولان رفسنجان خیلی زود، زمین بازی این تیم را به بازی‌های فصل جدید لیگ‌برتر رساندند اما در مازندران قضیه جوری دیگری پیش رفت! نساجی به دوش شد و مدتی هم در ساری و در ورزشگاه شهدای ساری به میدان رفت.

ورزشگاهی که چند ماه گذشته کلی هزینه برای بازسازی چمنش خرج شد اما چمن ورزشگاه در حد بازی‌های محلات هم نبود. معلوم نیست این هزینه‌های میلیاردی صرف چه کاری در ورزشگاه شهدای ساری شده که چمنش در حد استاندارد بازی‌های لیگ‌برتری نبود!

نامساعد بودن چمن ورزشگاه شهدای ساری، نساجی را خانه به دوش‌تر کرد. نساجی برای بازی‌های خانگی خودش ورزشگاه نصف جهان اصفهان و امام رضا (ع) مشهد را انتخاب کرد...

پذیرشش سخت است، استانی مثل مازندران که جای جای این استان سرسبز و دیدنی است، یک ورزشگاه برای میزبانی از بازی‌های خانگی نساجی در سطح نخست فوتبال ایران را ندارد. به قول خیلی‌ها، همه جای مازندران سرسبز است و چمن دارد به جز ورزشگاه‌هایش!

حالا نه تنها هواداران از دیدن بازی‌های نساجی محروم هستند، کل استان مازندران هم از میزبانی نساجی در لیگ‌برتر فوتبال که سطح نخست فوتبال ایران است و کل دنیا بازی‌ها و مسابقات لیگ‌برتر را دنبال و رصد می کنند محروم شده است.

 

وضعیت استادیوم شهید وطنی قائمشهر که همه شخصیت‌هایی که به نوعی به بازسازی این استادیوم مرتبط می‌شوند دستکم یکبار برای بازدید و گرفتن عکس‌های یادگاری به این استادیوم سر زدند اما خبری از تعمیر و بازسازی نشد!

 

 

فعالیت بازسازی این ورزشگاه به صورت لاک‌پشتی در حال انجام است و حتی چند روزی است این پروژه متوقف شده و فعالیتی در این ورزشگاه انجام نمی‌شود. با این وضعیت به احتمال فراوان فصل آینده را هم نساجی باید در استانی دیگر به میدان برود.

از استادیوم شهدای ساری و بازسازی چمن این ورزشگاه هم هیچ خبری نیست.

بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به‌عنوان یک مطالبه مردمی است و مردم مازندران دوست دارند تیم‌شان در استان خودشان به میدان برود. موضوعی که در سامانه فارس من هم از سوی هواداران پرشور نساجی، با عنوان مشکل چمن ورزشگاه شهید وطنی را حل کنید؛ نیز ثبت شده  است.

از مسؤولان مربوطه پیگیر موضوع شدیم و گویا بازسازی ورزشگاه‌های شهید وطنی قائمشهر و شهدای ساری ردیف اعتباری ندارد. ولی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر ۴۰ میلیارد تومان از محل توسعه و تجهیز ورزشگاه‌های استان مازندران اعتبار گرفته است.

 

اما بهسازی و بازسازی ورزشگاه شهدای ساری هم که قرار است حدود چند هفته دیگر میزبان بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ‌برتر فوتبال کشور باشد، حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 شنیده‌ها از دستگاه ورزش بر این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران مجوز را صادر و موافقت‌نامه را امضا کرده است و ۲.۵ میلیارد تومان برای مرمت چمن استادیوم شهدای ساری در نظر گرفته است و منتظر مجوز ترک تشریفات در استانداری قرار دارد.

قطعا مشخص است که با این وضعیت، دستگاه ورزش استان بدون حمایت استاندار و سازمان برنامه و بودجه هیچ قدمی نمی‌تواند بردارد و نیاز است برای برطرف شدن مشکلات زمین خانگی نساجی شخص آقای استاندار و معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی شخصا ورود کنند.

پیگیری استاندار مازندران برای استادیوم وطنی

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران درباره آخرین وضعیت بازسازی استادیوم وطنی اظهار کرد: ما دو بحث داریم که بحث اول بحث تامین اعتبار است که با تمام بحث‌هایی که وجود داشت، موضوع تامین اعتبار صورت گرفته است.

رنگرز افزود: بحث دوم بحث اخذ مجوز از استانداری است که با دغدغه جدی‌ای که استاندار مازندران دارد، امیدوار هستیم که در این هفته این موضوع انجام شود.

تنها درخواست ما داشتن یک زمین تمرینی و یک زمین مسابقه است

ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره این سوال که خواسته باشگاه نساجی در این شرایط چیست است،اظهار کرد: ما هیچ خواسته‌ای به جز داشتن یک تشکیلات تمرینی و مسابقه‌ای از مسؤولان استان مازندران نداشتیم.

وی ادامه داد: استانی که بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و همه می‌دانیم که کار صادرات بازیکن به تمام تیم‌های کشور در دستور کار استان مازندران است. اگر در  تمامی تیم‌های لیگ برتری نگاه کنید می‌بینید که بازیکنان زیادی از استان مازندران حتی در اروپا هم مشغول به فعالیت هستند ولی تنها درخواست ما داشتن یک زمین تمرینی و یک زمین مسابقه در شأن باشگاه بزرگ نساجی مازندران با بیش از ۷۰ سال قدمت است.

 

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران درباره موضوعی که در فضای مجازی مطرح شده و بحث اینکه آیا باشگاه نساجی حاضر است کار بازسازی استادیوم‌ها را بپذیرد، هم گفت: وظیفه ما ساخت‌وساز در اماکن ورزشی که نیست. این به عهده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که از بودجه‌های کلان کشور استفاده کنند.

سیف‌الله‌پور افزود: ما اعلام کرده‌ایم که اداره‌کل ورزش و جوانان و استانداری مازندران همان درخواستی که مالک باشگاه در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتند به این مسئله اذهان داشتند که بیایید ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را آماده کنید هزینه تأمین و نگهداری این مجموعه را به عهده می‌گیریم ولی کار باشگاه نساجی آماده‌سازی بازیکنان برای حضور در رقابت‌های لیگ است که یک باشگاه خصوصی سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان در بحث کمک به فضای ورزشی و آموزشی استان و بحث خوشحالی مردم در فضاهای اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ما الان علاوه بر تیم بزرگسالان، در رده‌های جوانان و در رده امیدها هم درگیر مسابقات لیگ‌برتر هستیم که آنها هم هزینه‌های خاص خودش را دارد. باید بگوییم که بیش از ۲۰۰ نفر در کنار باشگاه نساجی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است. این فکر نمی‌کنم خودش کم هزینه‌ای باشد برای یک باشگاه خصوصی که در حال رقابت با باشگاه‌های بزرگ دولتی هستیم که از بودجه دولت استفاده می‌کنند.

این مسؤول از ضررهای باشگاه نساجی در دیدارهای خارج از خانه به دلیل شرایط و مشکلات استادیوم‌های مازندران گفت و بیان کرد: اگر این دو بازی که در برابر گل‌گهر سیرجان و تیم فجر سپاسی داریم را هم کنار بگذاریم ما ۱۰ هفته است که بیرون از خانه بازی می‌کنیم.این خودش مشکلات خاص خودش را دارد.

وی افزود: بیشتر بازیکنان ایرانی دارای یک روابط عاطفی با خانواده‌های‌شان هستند. ما از هر هفته چهار روزش را در سفر هستیم. به واسطه اینکه در مازندران تمرین نمی‌کنیم و همیشه در این شهر و آن شهر هستیم به همین علت، هفته‌ای چهار روز در سفر بودن خودش تیم را دچار یک خستگی ناشی از این سفرها می‌کند. ضمن اینکه یک بار در ارتفاع هستیم و یکبار در نقطه ارتفاع صفر هستیم و یکبار در ارتفاع سه هزار متری هستیم و به هر حال همه این‌ها باعث می‌شود که تیم ما بیشترین آسیب از نظر سفر و خستگی مسیرها ببیند.

سیف‌الله پور از ضرر و زیان باشگاه نساجی در این شرایط گلایه کرد و گفت: ببینید ما یک بودجه سالانه داریم که ابتدای فصل توسط هیأت مدیره مصوب شد و الان شما نگاه کنید هزینه سفرهای خارج از استان را ما داریم با پرواز رفت و برگشت چارتر می‌رویم. هزینه هتل و هزینه حضور خبرنگارانی است که با پرواز آنها را جابه‌جا می‌کنیم از ساری به اصفهان، مشهد و جاهای دیگر که این‌ها همه هزینه‌هایی است که ما اصلا روی آنها حساب نمی‌کردیم و الان باعث شده هزینه‌ای که ما باید نیم‌فصل خرج خرید بازیکن کنیم به هر حال هزینه‌هایی است که اصلا انتظارش را نداشتیم. همین‌ها باعث شده که یک مقدار از بودجه ما صرف جاهایی بشود که اصلا فکرش را نمیکردیم.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی این کم کاری‌ها و آماده نشدن ورزشگاه‌ها چه کسی است،اظهار کرد: نمی‌توانم در این خصوص خیلی راحت صحبت کنم و بگویم اشکالش این است که مدیران ما ورزشی نیستند. چنین چیزی نیست، خود آقای رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از قهرمانان دنیا است و خودش ورزشکار و کشتی‌گیر بوده و می‌داند که این هزینه‌هایی که در مسابقات می‌شود را خودش لمس کرده است.

وی ادامه داد: شاید این تغییر و جابجایی که در استان صورت گرفته، هنوز سیستم مدیرانی که روی کار آمدند آقای رنگرز هنوز نتوانستند آن ارتباط لازم را بگیرند. استاندار مازندران جدید آمدند و معاون ایشان هم جدید هستند اما خدا را شکر می‌کنم که استاندار استان مازندران از روزی که آمدند دغدغه ما را شنید و از همان روز اول و قبل بازی ما با استقلال با بنده صحبت کرد و پیگیر مطالبات ما بودند و تا آنجایی که من اطلاع دارم این قضیه را به زیرمجموعه خودش ابلاغ کردند.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت و اظهار کرد: یکسری موارد را می‌دانم که آقای رنگرز پیگیری کردند و نمی‌دانم چرا هنوز منجر به موفقیت نشده است. به هر حال آقای رنگرز خودشان ورزشی هستند ولی حالا چرا توجه به درد ما و مشکلات ورزش استان مازندران نمی‌شود برای منم جای تاسف دارد.

وعده معاون عمرانی برای سرعت بخشیدن به کار

وی ادامه داد: اما من صحبتی که به تازگی با معاونت عمرانی استانداری داشتم ایشان وعده دادند که سریعا این کار را انجام می‌دهند. ولی ما الان هر روزی را که داریم از دست می‌دهیم همان یک روز هم باید با سه شیفت کاری انجام شود و معضلات بسیار زیادی برای نیم‌فصل دوم بر سر راه ما قرار خواهد داشت. چرا که از این هفته وقتی برای تماشاگران مجوز حضور صادر کردند.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران افزود: ما ۵ بازی مهم خودمان را مقابل پرسپولیس، استقلال، گلگهر، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان، هوادار و .. که همه آنها هفته‌های اول لیگ هستند را داریم که در قائمشهر یا ساری باید برگزار شود و اگر برگزار نشود قطعا حاشیه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم مسؤولان یک مقداری جدیت به خرج بدهند و هرچه زودتر این ورزشگاه‌ها را آماده کنند تا ما در نیم‌فصل دوم بتوانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران در خصوص اینکه در صورت آماده نشدن ورزشگاه‌های مازندران ادامه فصل را در استان بازی می‌کنند یا خارج استان، بیان کرد: ما اگر قرار بود که در این ورزشگاه بازی کنیم بازی مقابل نفت مسجد سلیمان و گل‌گهر را هم در این ورزشگاه در استان مازندران برگزار می‌کردیم. تیم ما در این چند بازی انجام شده در روی زمین با کیفیت بهترینن نتایج را گرفته است.

سیف الله‌پور افزود: هشت هفته است که ما بیرون از استان مازندران بازی می‌کنیم و شکست نداشتیم. این‌ها نشانگر این است که تیم ما چقدر بر روی زمین خوب بازی می‌کند. با این اوضاع، ما به هیچ عنوان در ورزشگاه مازندران با این وضعیت بازی نخواهیم کرد مگر اینکه ورزشگاه را درست کنند.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران گفت: در زمان آقای حسین‌زادگان که استاندار قبلی استان بودند تیم ما در شرایط بسیار سختی قرار داشت. از ۶ بازی انتهایی ما باید نتیجه می‌گرفتیم تا تیم ما در لیگ برتر حفظ می‌شد. آقای استاندار به اتفاق رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان آمدند زمین فوتبال پهنه‌کل،ا بر سر تمرین ما و همه خبرنگاران هم آنجا حضور داشتند و قرار شد که در صورت پیروزی‌های ما چه در داخل خانه و چه خارج از خانه و کسب تساوی در بیرون از خانه و همچنین ماندگاری ما در رقابت‌های لیگ‌برتر پاداشی از سوی ایشان و استانداری تقدیم باشگاه شود.

سیف‌الله پور افزود: به هر حال ایشان به‌عنوان شخصی که مسائل مالی در اختیارشان بود، قولی دادند که به تیم ما پاداشی پرداخت شود که در یک بازی انجام گرفت و متاسفانه در ۵ بازی بعدی دیگر این اتفاق صورت نگرفت. به هر حال باز هم دارم می‌گویم بنده به‌عنوان مدیرعامل باشگاه نساجی انتظار دارم که به تیم اول استان مازندران و تیم اول استان‌های شمالی کشور و تیمی که قدمت دارد و ریشه‌دار است و در زندگی تمام خانواده‌های مازندران جا دارد کمک کنند و من خواسته زیادی ندارم، خواسته من این است که بخش خصوصی نیاز به حمایت دارد.

وی افزود: در طول ۱۰ سال گذشته کسانی که در بخش خصوصی مشغول فعالیت بودند همه عطای کار را به لقایش بخشیدند. یعنی آقای هدایتی در استیل آذین، راه‌آهن، استقلال اهواز که برادران شفیع‌زاده بودند. آقای حسن‌زاده در خونه به خونه و همین الان آقای زنوزی که در حال واگذاری تراکتور‌سازی هست.فرمان کریمی در شیرین فراز کرمانشاه و همچنین اکسین البرز که دیگه کار نمی‌کنند و بادران تهران هم قربانی همین موضوع هستند و عطای کار را به لقایش بخشیدند و رفتند. مگر ما چند تیم در لیگ برتر در بخش خصوصی داریم.اگر حمایت نکنید قطعا بعد از چند سال آقای حدادیان هم دل زده خواهد شد و دیگر کار نخواهد کرد.

تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای باشگاه نساجی هزینه شده است

مفید غلامی‌راد رئیس برنامه و بودجه مازندران نیز در خصوص شرایط بازسازی استادیوم شهید وطنی قائمشهر اظهار کرد: در این خصوص چند موضوع باید به صورت شفاف بیان شود، یک مسابقات لیگ برتر فوتبال دارای ماهیت حرفه‌ای و قهرمانی است و مسؤولیت و مدیریت برگزاری آن با سازمان لیگ و وزارت ورزش در غالب برنامه‌های ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

این مسؤول ادامه داد: این وزارتخانه در غالب همین برنامه از سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار لازم را دریافت می‌کند. لازم به ذکر است، شرکت توسعه و تجهیز نگهداری اماکن ورزشی وابسته به وزارت ورزش، مسؤولیت آماده‌سازی ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات لیگ را به عهده دارد و مکلف است استانداردهای لازم سازمان لیگ را فراهم کند، نه استان.

غلامی‌راد افزود: اعتبارات استانی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی معطوف به توسعه ورزش‌ همگانی بوده اما سازمان مدیریت استان با وجود نکات فوق در سال ۱۳۹۷ و با صعود تیم نساجی با اعلام مقامات استانی و کشوری برای ضرورت ورود وزارت ورزش برای آماده‌سازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به دلیل عدم ورود آن وزارتخانه و شرکت توسعه و تجهیز، سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان با توجه به انتظارات مردم و مسؤولیت اجتماعی نسبت به تامین اعتبار لازم و برای بازسازی ورزشگاه اعم از سکوی شرقی و غربی، سالن VIPو رختکن و اخیرا نیز تعویض چمن مصنوعی به طبیعی اقدام کرده و ضمن نظارت بر روند انجام پروژه گزارش‌های نظارتی را نیز به مبادی ذیربط ارسال کرده است.

غلامی‌راد بیان کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران با توجه به ضرورت بازسازی ورزشگاه شهدای ساری برای بازی‌های تیم نساجی در سال گذشته اقدام به تامین منابع مالی برای مرمت این ورزشگاه کرده که مورد تایید سازمان لیگ نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری مجددا بنا به درخواست اداره‌کل ورزش و استانداری، اعتبار لازم برای مرمت چمن در نظر گرفته که تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص هزینه شده است.

به گزارش فارس؛ ماجرای زمین  بازی نساجی و درخواست مسؤولان این باشگاه، مدیرکل ورزش و جوانان استان نشان دهنده مسائل و مشکلات و وعده‌های داده  شده برای به ثمر رسیدن زمین نساجی است  و در نهایت صحبت‌های رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان مازندران نیز حکایت از تلاش مسؤولان استانی برای سبز شدن دوباره چمن در ورزشگاه وطنی است که امیدواریم باز هم با همت مسؤولان مازندران درخواست طرفداران پرشور تیم فوتبال نساجی مازندران از نماد فوتبال استان محقق شود و دوباره شور و شوق طرفداران این تیم خسته را از بازی در شهر خودش شاهد باشیم.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول