اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نامجومطلق: حذف از آسیا می‌تواند یک جهش برای فوتبال ما باشد/ استقلال در نیم فصل نمایش درخشانی داشت

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: شاید حذف استقلال و پرسپولیس در آسیا یک جهش برای فوتبال ما در آینده باشد.

نامجومطلق: حذف از آسیا می‌تواند یک جهش برای فوتبال ما باشد/ استقلال در نیم فصل نمایش درخشانی داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجید نامجو مطلق در حاشیه مراسم بدرقه کاروان فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: من هم همانند بقیه به دعوت فدراسیون برای مراسم بدرقه تیم بانوان آمده‌ام. جای بسیار خوشحالی دارد که تیم بانوان به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه پیدا کرده است. امیدوارم این تیم به دلایل زیاد موفق شود. دلیل اول این است که ما بدانیم که بانوان هم به اندازه آقایان زحمت می‌شکند و به دنبال افتخار آفرینی هستند. دومین مسئله این است که فضا و بستر فراهم شود که خانم‌ها را بیشتر ببینیم و آن مرز بین بانوان و آقایان شکسته شود. ما یکسری الزاماتی هم از سوی فیفا و AFC برای حضور بانوان در ورزشگاه ها داریم که باید عملی شود.

وی ادامه داد: شرایطی که بانوان ما در آسیا دارند نشان دهنده این است که باید تابو شکسته شود و مجوزها برای ورود خانم به استادیوم‌ها صادر شود. این دیگر دست ما نیست و اگر می‌خواهیم در آسیا مطرح باشیم و فعالیت حرفه ای داشته باشیم، باید این شرایط را به وجود بیاوریم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد حذف سرخابی از آسیا اظهار داشت:باید تاسف خورد و ناراحت شد که دو تیم پر طرفدار آسیا در این مسابقات حضور ندارند.  این به ضرر فوتبال ما و آسیا است. اعتقاد دارم خود کنفدراسیون آسیا هم با نهایت تاسف این تصمیم را گرفته است،  چون حضور این دو تیم گرمابخش مسابقات آسیایی است. استقلال دو بار قهرمان شده و پرسپولیس هم دو بار به فینال رفته و اینها افتخار آسیا هستند. خود آنها بیش از همه ناراحت هستند  و حضور سرخابی‌ها می‌توانست به جذابیت بازی‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: اگر از بعد دیگر نگاه کنیم اینکه باید به سمت فوتبال حرفه ای حرکت کنیم و شاید این مانع بتواند یک جهش و توفیق اجباری باشد. اگر می‌خواهیم در آسیا فعالیت داشته باشیم، باید مشکلات مان را حل کنیم. به قول خود آقایان چند سال است که به AFC دروغ می‌گوییم و به هرحال روزی متوجه می‌شدند. امروزه عصر تکنولوژی و ارتباطات است و می‌دانند که ما در مورد اصول حرفه‌ای تخلف کرده‌ایم. امیدوارم روزی این مشکلات را از ریشه حل کنیم و یک ساختار مناسب برای باشگاه‌ها در نظر بگیریم و فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم. به نظرم با توجه به ثروتی که در کشور وجود دارد ما می‌توانیم به راحتی این باشگاه‌ها را طبق ضوابط AFC اداراه کنیم.

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد این تیم در نیم فصل اول عنوان کرد: استقلال در نیم فصل اول خوب  و درخشان ظاهر شد و هر چه از بازی‌ها گذشت به مرز آمادگی رسید و با قدرت در صدر جدول قرار گرفت. امیدوارم در نیم فصل دوم هم این روند ادامه داشته باشد، اما این را هم باید در نظر بگیریم که نیم فصل دوم شرایط سخت است و یکسری تیم‌ها برای سقوط نکردن، برخی برای سهمیه و یک تعداد دیگر هم برای قهرمانی تلاش می‌کنند، بنابراین باید استقلال خودش را تقویت کند و همانند نیم فصل اول با قدرت در صدر قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول