اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راهداری، برای برقراری تردد ایمن در جاده‌های فارس آمادگی کامل دارد

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از آمادگی کامل بخش راهداری استان برای سامانه بارشی پیش رو و تردد ایمن و روان در سطح راه های استان خبر داد.

راهداری، برای برقراری تردد ایمن در جاده‌های فارس آمادگی کامل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در بارش  های زمستانی (جمعه 24 دی ماه) در 8 شهرستان شاهد بارش برف بودیم و در 24شهرستان بارش رحمت الهی به صورت باران بود.

علیرضا راستیار ادامه داد: بر اساس الگوهای هواشناسی ، پیش بینی بارش ها صورت گرفته بود و استقرار نیروها از قبل صورت گرفته و برای ارایه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای استان و ایجاد تردد ایمن و روان 488 راهدار در عملیات راهداری زمستانی روز نخست بارش ها به کمک 289 دستگاه ماشین آلات راهداری فعالیت کردند.

معاون راهداری فارس تأکید کرد: دیروز (جمعه) در 1488 کیلومتر از راه های استان عملیات برفروبی انجام شده و برای جلوگیری از یخ زدگی و برقرار ماندن تردد در محورهای مورد نیاز 752 تن شن و نمک بر روی سطح راه پاشیده شد.

راستیار با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری اشاره کرد: در 173 مقطع کوهستانی ریزش برداری از سطح راه صورت گرفته است و تا پایان کامل بارش ها اکیپ های راهداری زمستانی بصورت شبانه روزی در سطح راه ها به مردم ارایه خدمت می کنند.

وی همچنین در خصوص کمک رسانی به خودرو های گرفتار عنوان کرد: به 176 خودروی نیازمند کمک رسانی و امداد رسانی صورت گرفته و همچنین 21نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه اسکان داده شده است.

شایان ذکر است عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با 52 راهدار خانه ثابت و 6 راهدار خانه سیار، 74 اکیپ و 135 گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از 430 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از 700 راهدار مجرب در6 هزار و 400کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

 هر سال پیش از آغاز بارندگی ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه ی راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای می باشد تا 6400 کیلومتر راه برف گیر، 54 گردنه برف گیر به طول 777 کیلومتر و 41 مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشند.

گفتنی است استان فارس با دارا بودن بیش از 50 هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می سازد.

انتهای پیام/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول