اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

همکاری سازمان مدیریت پسماند و یونسکو برای آموزش «تربیت محیط زیستی» به شهروندان

سازمان مدیریت پسماند و یونسکو برای آموزش «تربیت محیط زیستی» به شهروندان بر لزوم همکاری برای زیست پذیرتر شدن شهر تهران تاکید کردند.

همکاری سازمان مدیریت پسماند و یونسکو برای آموزش «تربیت محیط زیستی» به شهروندان

به گزارش  خبرگزاری فارس، در نشستی که با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با رئیس و اعضای کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست ایران برگزار شد، دو طرف بر لزوم همکاری برای زیست پذیرتر شدن شهر تهران تاکید کردند.

محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از ایجاد بسترهای لازم جهت همکاری‌های مشترک با تیم‌های علمی و دانشگاهی و تمایل به گسترش این امر، با اشاره به مأموریت‌های سازمان در راستای زیست‌پذیر کردن شهر تهران و تقویت مشارکت‌پذیری شهروندان گفت: با وجود رشد و توسعه فناوری در همه ابعاد زندگی، مسئله مدیریت پسماند نه تنها به شکل یکپارچه و اصولی حل نشده که به تدریج چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی آن نیز گسترده‌تر شده است.

وی اضافه کرد: در کنار مشکلات زیرساختی که از آن به عنوان چالش‌های سخت افزاری یاد می‌شود، مشکلات نرم افزاری زیادی نیز وجود دارند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. کمبود آگاهی عمومی در میان جوانان و بزرگسالان به ویژه در کشور‌های در حال توسعه نقش بسزایی در شدت یافتن مشکلات محیط زیستی و به تبع آن مدیریت بهینه پسماند دارد.

عزیزی با اشاره به مفهوم تربیت محیط زیستی به عنوان یک فرآیند دائمی که افراد را به کسب آگاهی محیط زیستی، دانش، ارزش‌ها و مهارت‌ها تشویق می‌کند، اضافه کرد:  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، موضوع تربیت محیط زیستی با هدف تغییر سبک زندگی و افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان به عنوان اصلی‌ترین رویکرد آموزشی ـ فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نظر گرفته شده است.

در ادامه این دیدار سیدمحمد شبیری رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام نور و رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست ایران با معرفی توانمندی‌های موجود در این پژوهشکده گفت: پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با هدف کمک به رفع نیازهای علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه محیط‌زیست و توسعه پایدار و به منظور ایجاد پیوند میان جامعه و دانشگاه ایجاد شده است.

شبیری با اشاره به چالش‌های پیش روی جامعه شهری در خصوص اصول و مفاهیم پیشرفت پایدار محیط زیستی و نهادینه‌سازی آن در بخش‌های مختلف و حیاتی از جمله مدیریت شهری گفت: حرکت به سوی پیشرفت پایدار در راستای تحقق شهر اسلامی و تبدیل تهران به کلانشهر الگوی جهان اسلام، نیاز به ظرفیت‌سازی در سطح جامعه دارد و این مهم مستلزم همکاری و هم‌افزایی مدیریت شهری و مراکز علمی و پژوهشی ـ دانشگاهی است.

در پایان دو طرف ابراز امیدواری کردند تا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه طی روزهای آینده، زمینه‌های همکاری مشترک فراهم و با اجرایی کردن آن، اقدامات موثری در راستای زیست‌پذیر کردن هر چه بیشتر شهر تهران برای شهروندان انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول