اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نهمین دوره پاسداشت زنان مجاهد مسلمان

نهمین دوره پاسداشت زنان مجاهد مسلمان در قالب طرح لشکر فرشتگان برگزار می‌شود.

نهمین دوره پاسداشت زنان مجاهد مسلمان

محمد لطیفی، دبیر برگزاری نهمین دوره طرح لشکر فرشتگان امروز در جمع خبرنگاران با بهره گیری از تعریف زن از منظر رهبر انقلاب اظهار کرد: در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنان مجاهدی ظهور کردند که می‌توانند در ساحت رشد و تهذیب خویش، خانه‌ سالم و خانواده‌ متعادل، ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی، تعریف زن را جهانی کرده و بن‌بست‌های بزرگ را در هم بشکنند.

وی با اشاره به نقش زنان و دختران در جامعه گفت: در این راستا می‌بایست برای دختران این مرز و بوم به منظور بررسی ابعاد زندگانی این زنان مجاهد و سرمشق‌گیری از آنان برنامه‌ریزی کرد.

مسؤول اتحادیه انجمن انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با بیان اینکه تحلیل زندگانی بانوان مجاهد در سه بُعد مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: یک بُعد می‌تواند همنشینی با این بانوان سرافراز باشد تا دانش‌آموزان دختر با ایجاد گفت‌وگویی صمیمانه، از تجارب و مراحل مختلف زندگی‌شان درس گرفته و برای ترسیم نقش زنانه خود در هستی، در اجتماع و مدرسه بهره بگیرند.

لطیفی با بیان اینکه بُعد دیگر می‌تواند موجب تقویت ارتباط دانش آموزان دختر با بانوان مجاهد شود، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا آن‌ها با افراد مؤثر و یک سبک زندگی اسلامی از نزدیک بیشتر آشنا شده و آن را در زندگی خود به کار برند، بُعد سوم نیز خودسازی، دگرسازی، تقویت کارگروهی، مسؤولیت‌پذیری را در لشکر فرشتگان با هم تمرین خواهند کرد.

وی با اشاره به مشخصات بانوانی که سرگذشت‌پژوهی توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود، گفت: بانوانی که در دوران انقلاب اسلامی و یا در هشت سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های انقلابی و یا پشتیبانی انجام می‌دادند؛ برای مثال فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم شاه داشتند، زندانی سیاسی در زندا‌نهای ساواک، امدادگر یا پرستار بودند، آذوقه رزمنده‌ها را تهیه می‌کردند.

دبیر برگزاری نهمین دوره طرح لشکر فرشتگان با بیان اینکه این بانوان ممکن است آزاده یا جانباز باشند و یا در این راه به شهادت رسیده باشند که با خانواده شهیده‌های معزز به گفت‌وگو پرداخته می‌شود، افزود: مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، امنیت، ترور، آتش‌نشان‌ها، مرزبان‌ها که با آگاهی نسبت به تکلیف و با حمایت‌های خود جایگاه ویژه‌ای در نقش آفرینی همسران و فرزندان خود داشتند.

لطیفی معرفی این بانوان مجاهد به سایر دانش‌آموزان را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های سرگذشت پژوهی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان با ابتکار و خلاقیت‌های هنرمندانه خود با استفاده از دیگر برنامه‌های انجمن اسلامی همچون مدرسه انقلاب، رسانش، یادواره مدرسه‌ای لشکر فرشتگان و هیأت انصارالمهدی(عج) مدرسه، می‌توانند نسبت به معرفی این بانوان مجاهد به سایر همکلاسی‌های خود اقدام کنند.

وی ارتباط مستمر با بانوی مجاهد را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس، روز میلاد حضرت زهرا(س)، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در محیط مدرسه، اعیاد ملی و مذهبی، ماه رمضان و برپایی سفره‌های افطاری ساده در منزل بانوی مجاهد، جشن تولد و قرارهای ساده خدمت‌رسان همچون قرارهایی برای خانه تکانی منزل بانوی مجاهد نزدیک سال تحویل با این بانوی مجاهد ارتباط خواهند داشت.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با اشاره به تجلیل از گروه های سرگذشت پژوهی برتر، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند برای مشارکت در این طرح می‌توانند به دفاتر انجمن اسلامی مدرسه تحصیل خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول