اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

از بین رفتن اعتماد آمریکایی‌ها به انتخابات، نهادها و دموکراسی

بر اساس نظرسنجی جدید، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در ایالات متحده در خطر از بین رفتن است و مردم اعتماد خود را به انتخابات این کشور از دست می‌دهند.

از بین رفتن اعتماد آمریکایی‌ها به انتخابات، نهادها و دموکراسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس یک نظرسنجی جدید اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در ایالات متحده در خطر از بین رفتن است.

به نوشته شماره شنبه روزنامه «نیویورک پست»، فقط ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی موسسه «شوئن کوپرمن» گفتند که دموکراسی در ایالات متحده برای نسل‌های آینده تضمین می‌شود، در حالیکه ۵۱ درصد بر این باورند که دموکراسی در آمریکا در خطر انقراض قرار دارد.

نتابج این نظرسنجی نشان داد که ۴۹ درصد دموکرات‌ها و ۴۹ درصد جمهوریخواهان موافقند که جمهوری در خطر است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که بدبینی و بی‌اعتمادی گسترده در آمریکا افزایش یافته وفقط ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که «جو بایدن» برنده قانونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

 

در این نظرسنجی شرکت کنندگان بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال نیز مشارکت داشتند و تنها ۲۱ درصد آن‌ها موافق بودند که  دموکراسی درآمریکا ایمن است.

یکی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفت، متوجه شدیم که آمریکایی‌ها در حال از دست دادن اعتقاد خود به دموکراسی هستند و متاسفانه وضع وخیم‌تر نیز می‌شود. آنها در حال از دست دادن اعتماد خود به انتخابات، نهادها و توانایی دموکراسی برای بقا هستند. همه چیز منفی است.

یک نویسنده و استاد دانشگاه کانادایی نیز  پیش‌بینی کرده «دموکراسی آمریکا» ممکن است تا سال ۲۰۲۵ دچار فروپاشی شده و باعث ایجاد بی‌ثباتی‌های سیاسی و خشونت‌های گسترده در آن کشور شود.

«توماس هومر-نیکسون»، مدیرعامل اندیشکده «کاسکید» در دانشگاه «رویال رودز» در مقاله‌ای در روزنامه «گلوب‌اندمیل» نوشت: «دموکراسی آمریکا ممکن است تا ۲۰۲۵ دچار فروپاشی شود و این ایجاد بی‌ثباتی‌های شدید سیاسی و از جمله خشونت گسترده داخلی را به همراه خواهد داشت. تا سال ۲۰۳۰ و شاید زودتر از آن، این کشور ممکن است تحت حاکمیت یک دیکتاتوری راست‌گرا درآید.»

نیکسون در ادامه با اشاره به کسانی که ممکن است چنین استدلالی را «مضحک» بپندارند یادآوری کرده که ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا نیز دو سال قبل از به واقعیت پیوستنش، واکنش مشابهی را برمی‌‌انگیخته است.

او نوشت: «ما نباید این احتمالات را صرفاً به دلیل آنکه مضحک به نظر می‌رسند یا آنکه تصور آن وحشتناک است کنار بگذاریم. در سال ۲۰۱۴ هم این احتمال که دونالد ترامپ روزی رئیس‌جمهور خواهد شد به نظر هر آدمی مضحک می‌نمود، اما امروز ما در جهانی زندگی می‌کنیم که رویدادهای مضحک رنگ واقعیت به خود می‌گیرند و اتفاقات وحشتناک به اتفاقات عادی تبدیل می‌شوند.»

نیکسون خاطرنشان کرد که دانشگاهیان برجسته در آمریکا اکنون احتمال تضعیف مرگبار دموکراسی آمریکا را به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول