اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کتاب «جهاد تببین» رونمایی شد/ اگر در جنگ تحریف پیروز شویم، تحریم هم شکست می‌خورد

گردآورنده کتاب جهاد تبیین گفت: دشمن به وسیله تحریف به دنبال کمرنگ جلوه دادن ثمرات انقلاب اسلامی است و در تقابل با آن است که مفهوم جهاد، تبیین ارزش حقیقی خود را پیدا می‌کند.

کتاب «جهاد تببین» رونمایی شد/ اگر در جنگ تحریف پیروز شویم، تحریم هم شکست می‌خورد

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»، جدید‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی، عصر امروز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در سالن سوره حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی، گردآورنده اثر، محمدعلی قندهاری‌نیا مدیر انتشارات انقلاب اسلامی و سایر مدیران و مسئولین نهادهای فرهنگی برگزار شد.

هدف دفتر حفظ و نشر آثار رهبری چیست؟

در ابتدا محمدعلی قندهاری‌نیا، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی توضیحاتی را در مورد اهداف این مجموعه بیان کرد و با اشاره به کتاب «جهاد تبیین» گفت: یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب جمع‌آوری و انتشار بیانات رهبری در موضوعات مختلف است که اثر «جهاد تبیین» هم در همین راستا به چاپ رسید.

وی افزود: گردآوری بیانات و اسناد، تنظیم سخنرانی‌‌ها و... هدف اصلی دفتر حفظ و نشر آثار و انتشارات است تا در قالب‌‌ها و موضوعات مختلف از علم فقه و اصول گرفته تا خاطرات و تاریخ در اختیار اقشار مختلف مردم در سطوح گوناگون قرار بگیرد.

«روش تبیین» روش مبارزان در زمان طاغوت بود

در ادامه حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی گردآورنده کتاب ضمن تکریم مقام مادران و همسران شهدا آنها را مجاهدان عرصه تبیین در جامعه دانست و بر جایگاه رفیع آنان در اجتماع تأکید کرد و در مورد هدف و انگیزه گردآوری این اثر گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر و موضوع، طنین و موج مهمی بود که از سوی رهبر انقلاب در مورد جهاد تبیین که از نیازهای اساسی روز جامعه است، بیان شد.

صلح میرزایی ادامه داد: همواره روش و منهج اسلام، تبیین مسائل بوده است. در زمان طاغوت «روش تبیین» را در کنار سایر روش‌ها و طرق مبارزه، روش مبارزان و مجاهدان اسلامی می‌دانستند. در این راستا رهبر انقلاب در خاطرات پیش از پیروزی انقلاب، خط تبیین را روش و طریقه خود در عرصه فعالیت و مبارزات سیاسی ذکر می‌کنند.

چرا «جهاد» در تبیین؟

گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» در مورد اینکه عمل تبیین می‌تواند نوعی جهاد به حساب بیاید، بیان داشت: گاهی تبیین با منافع عده‌ای تعارض و تقابل دارد و شاید انسان به همین علت، نسبت به تبیین و تبعات بیان حقایق دلسرد شود. اینجاست که تبیین چون در قالب نوعی تقابل قرار می‌گیرد، معنا و مفهوم جهاد به خود پیدا می‌کند. در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هر تلاشی جهاد نیست، اما گاهی تلاش در تقابل با باطل و در راستای احقاق حق است که اینجا آن تلاش و فعالیت رنگ جهاد به خود می‌گیرد.

صلح‌میرزایی ادامه داد: امروز جوانان و قشر کثیری از مردم در فضاهای مجازی از یک بستر ولو کوچک برخوردارند که باید نهایت استفاده را در راستای جهاد تبیین از این فضا ببرند و موجب دلگرمی و تشویق سایرین در این میدان شوند. همانطور که رهبری تأکید کرده‌اند ما باید چون چراغی پیرامون و اطراف خود را از نور حقیقت روشن کنیم و غبارهای تحریف را از اذهان مردم کنار بزنیم.

اگر در جنگ تحریف پیروز شویم، تحریم را شکست می‌دهیم

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در طول این چهل و اندی سال توانسته موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیاری کسب کند و حوزه نفوذ خود در منطقه و جهان را به شدت گسترش دهد. طبیعی است که دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به این موضوع نگران بوده و سعی در تحریف حقایق کنند. بی‌ثمر دانستن انقلاب اسلامی یا کتمان دستاورد‌های انقلاب به وسیله تبلیغات در فضای مجازی نمونه مشهود و گسترده این جریان است تا ما را نسبت به آینده‌ای که به تعبیر رهبری روشن و مشعشع است ناامید کند. اینجاست که مفهوم جهاد تبیین جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند و برای هرکس به وسع و توانش بالاخص جوانان تبدیل به تکلیف و وظیفه‌ای مهم در عرصه اجتماع می‌شود.

صلح‌میرزایی گفت: البته نباید از نقش و جایگاه نهادهای فرهنگی در این راستا غافل شد. تعداد زیادی از جوانان تازه‌نفس و فعال انقلابی وجود دارند که باید آنها را به خط کرده و به وسیله سازماندهی منظم، اولویت‌ها را به آن‌ها نشان داد و از این نیروهای مؤثر انقلابی بهره لازم را برد که این مهم برعهده نهادهای فرهنگی است.

در این مراسم کتاب جهاد تبیین با حضور حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول