اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روند انتصاب فرمانداران استان اصفهان سرعت گرفت/ فعالان سیاسی درباره تغییر مدیران استانی چه می‌گویند؟

علاوه بر انتصاب فرمانداران باقی‌مانده استان در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، خمینی‌شهر، کاشان، مبارکه، سمیرم، کوهپایه، فریدونشهر، بوئین میاندشت، اردستان، خور و بیابانک، نائین مدیران کل استان نیز باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند چرا که هم مدیران فعلی وضعیت خود را نمی‌دانند و هم بسیاری از اقدامات و پیگیری‌ها در سایه این موضوع بلاتکلیف مانده است.

روند انتصاب فرمانداران استان اصفهان سرعت گرفت/ فعالان سیاسی درباره تغییر مدیران استانی چه می‌گویند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،انتصابات مدیران در حال انجام است و فرمانداران شهرستان‌ها یک به یک در حال تعیین تکلیف هستند، تاکنون فرمانداران شهرستان‌های اصفهان، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه، برخوار، آران و بیدگل، نطنز، فریدن، چادگان، نجف آباد، تیران و کرون، گلپایگان، خوانسار، هرند، جرقویه، ورزنه، دهاقان منصوب شدند و طبق اعلام محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان سایر فرمانداران نیز به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

 

انتخاب و انتصاب فرمانداران در اختیار استانداران و وزیر کشور است، اما بعضا رایزنی‌ها و معرفی مصادیق برای انتصاب مدیران شهرستانی کار را برای تعیین برخی فرمانداران سخت می‌کند که البته جان‌نثاری نسبت به فشارهای بیرونی برای انتصاب فرمانداران واکنش نشان داد و در جلسه معارفه فرماندار دهاقان گفت: در انتصاب فرمانداران به سفارشات و پیشنهادات مصداقی افراد توجهی نمی‌شود، در انتخاب فرمانداران  با گروه‌های مختلف مشورت‌هایی انجام می‌شود ولی انتصاب  آن‌ها با روال قانونی دولت صورت می‌پذیرد.

هر چند روند انتصاب مدیران شهرستانی با سرعت بیشتری در حال انجام است اما عدم تعیین تکلیف مدیران کل استان مورد انتقاد فعالان سیاسی است.از ابتدای دولت تنها مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیر کل مالیات استان منصوب شدند و وضعیت سایرادارات کل همچنان بلاتکلیف مانده است.

به سراغ دو تن از فعالان سیاسی اصفهان رفتیم تا نظر آن‌ها درباره نحوه تغییر و تحولات مدیران کل استان را پیگیری کنیم.

حامد یزدیان دبیر کل حزب رویش نیروهای انقلاب معتقد است اگر تعیین تکلیف مدیران با تصمیمات کارشناسانه باشد و فقط نگاه سیاسی در تغییر مدیران نداشته باشیم آن وقت سرعت تغییرات هم تفاوت پیدا می‌کند.

 احمد فروزبخش دبیر سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان معتقد است: اگر زمان، بخصوص زمان‌های شروع از دست برود، این امیدی که در مردم وجود دارد کمرنگ خواهد شد و شروع پر قدرت دولت جدید بسیار مهم و اثرگذار است و  از این رو زمان عنصر بسیار مهمی خواهد بود.

 

استانداری، سرعت معقولی در انتخاب مدیران داشته است

حامد یزدیان، دبیر حزب رویش نیروهای انقلاب در ارتباط با انتصابات مدیران در سطح استان اظهار کرد: دربارره تغییرات مدیران چند نکته را باید در نظر گرفت؛ اول اینکه بعضی از افکار عمومی و رسانه‌ها این انتظار را دارند که در دولت و مجموعه استانداری، تغییرات به سرعت اتفاق بیفتد و جایگزینی هم هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اینکه بحث‌های سیاسی در انتصاب مدیران دخیل است، انتظار درست و مهم است، چون مدیران باید با سیاست‌های دولت همفکر و هم‎‌راستا باشند؛ اما اگر ما به شعارهای دولت برگردیم، این انتظار را داریم که تصمیملات کارشناسانه باشد و فقط نگاه سیاسی در تغییر مدیران نداشته باشیم، این بحث مطرح می‌شود که سرعت تغییرات با نگاه کارشناسی تفاوت پیدا می‌کند.

یزدیان افزود: وقتی که بحث‌های کارشناسی مطرح می‌شود، ما باید اولا از مدیران موجود ارزیابی کارشناسی داشته باشیم و فقط سیاسی فکر نکنیم، دوم این که در انتخاب مدیر جایگزین هم باید نگاه تخصصی حاکم باشد و فقط نگاه جناحی و سیاسی نباشد؛ اگر این دو مؤلفه را در نظر بگیریم، تغییر سریع مدیران چیز مطلوبی نیست.

دبیر حزب رویش نیروهای انقلاب تصریح کرد: در بدنه همین مدیران، حتما مدیرانی وجود دارند که نیروهای خوبی هستند و می‌توانند به شکلی کارآمد برای دولت کار کنند، پس اگر صرفا با عوض شدن دولت‌ها همه باید به شکلی اتوبوسی عوض شوند، این نگاه غلطی است و این جزو مواردی است که خود ما هم همیشه نقد داشته‌ایم و انتظار ما هم از دولت مستقر این است که فقط نگاه سیاسی در تغییر مدیران نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مدیری که واقعا بتواند در دستگاه اجرایی خوب عمل کند، واقعا نیازمند زمان است و فکر می‌کنم این فرایند در انتخابات مدنظر بوده و هست و این که می‌بینیم بعضی از تغییرات به کندی انجام می‌شود، خیلی‌اش مربوط به این است مدیریت استان در صدد است که انتخاباتش، انتخابات کارشناسانه و با تأمل باشد و در بحث فرمانداران و سایر دستگاه‌های اجرایی نگاه‌های مختلف را ببیند و بشنود.

یزدیان با خوب دانستن تأمل در انتخاب مدیران و پرهیز از نگاه جناحی گفت: در حال حاضر نیز، در بسیاری از موارد استانداری، سرعت معقولی در انتخاب مدیران داشته است و باید بپذیریم که دولت باید یک ارزیابی از مدیران داشته باشد و بعد آن‌ها را عمل کند و در ضمن جاگزین مناسبی باید بتواند انتخاب کند که اینطور نشود در مدت کوتاهی همان مدیر منصوب را نیز دوباره مجبور شود تغییر دهد.

 

شروع پر قدرت دولت جدید می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد

احمد فروزبخش، دبیر سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان نیز در این باره بیان داشت: قاعدتا ۵ ماه زمان کمی برای شروع تغییرات نیست؛ از طرفی انتظار مردم هم از دولت آقای رییسی فراتر از انتظارات از یک دولت معمولی است و برآورده کردن این انتظارها حتی در حداقل‌ها هم نیازمند یک کار جهادی و سریع است.

وی افزود: به لطف خدا نیروهای متخصص و پرانرژی هم برای انجام کار در دسترس هستند و فقط لازم است که اراده و شجاعت استفاده از نیروهای جوان در مدیریت میانی استان‌ها فعال شود تا نسل جدیدی که پر انرژی هستند، قابلیت‌های خود  را جهت حل مسائل و معضلات کشور بروز دهند.

فروزبخش خاطرنشان کرد کرد: بدیهی است اگر زمان، بخصوص زمان‌های شروع از دست برود، این امیدی که در مردم وجود دارد کمرنگ خواهد شد؛ شروع پر قدرت دولت جدید می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد، از این رو زمان عنصر بسیار مهمی خواهد بود.

دبیر سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان در پایان تصریح کرد: همچنین توصیه اکید دارم که دولت جدید از تمام ظرفیت‌های نیروهای انقلاب استفاده کند و مبادا دایره انتخاب نیروها را تنگ ببیند، زیرا این مسأله هم به کارایی دولت لطمه می‌زند و هم اعتبار دولت در میان جبهه انقلاب را خدشه‌دار کرده و موجب می‌شود پتانسیل عظیمی که در حال حاضر برای حل مسائل کشور وجود دارد به سردی بگراید.

علاوه بر انتصاب فرمانداران باقی‌مانده استان در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، خمینی‌شهر، کاشان، مبارکه، سمیرم، کوهپایه، فریدونشهر، بوئین میاندشت، اردستان، خور و بیابانک، نائین مدیران کل استان نیز باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند چرا که هم مدیران فعلی وضعیت خود را نمی‌دانند و هم بسیاری از اقدامات و پیگیری‌ها در سایه این موضوع بلاتکلیف مانده است.

به نظر می‌رسد وزرای دولت با هماهنگی استاندار باید به روند تغییر مدیران استان سرعت دهند تا استان هر چه زودتر از این وضعیت خارج شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول