اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: توسعه فناوری نانو در کشور یک مدل نمونه است/ موفقیت ستاد نانو باوجود بودجه کم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تمجید از ستاد نانو گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه است.

ستاری: توسعه فناوری نانو در کشور یک مدل نمونه است/ موفقیت ستاد نانو باوجود بودجه کم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نانو گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه است و ما تلاش کردیم در دیگر ستادها نیز از این مدل استفاده کنیم.

 وی ادامه داد: ستاد نانو طی بیست سال گذشته به طور پیوسته حرکت کرده است؛ در سال جاری شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۱۲ هزار میلیارد فروش داشتند و این درحالیست که این رقم آهسته و به طور پیوسته افزایش یافته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: دیدگاه‌های متوقعی که در حوزه علم و فناوری و ستاد نانو بوده به پیشرفت این ستاد کمک کرده، درواقع ما برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت نیاز به یک زیست‌بوم داریم.

ستاری با بیان‌اینکه یک اکوسیستم نوآوری باید در کشور حاکم شود، ادامه داد: نوآوری در چارچوب قواعد خاص نمی‌گنجد و باید فرهنگ به منظور پیاده‌سازی‌ ایده‌ها تغییر کند و سربازان این راه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها هستند تا اقتصاد دانش‌بنیان حاصل شود.

وی با قدردانی از ستاد نانو و سعید سرکار در پایان گفت: موفقیت‌های ستاد نانو با تنگدستی و کمبود بودجه رخ داده و هزاران برابر عددی که دولت برای فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند، بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند و این موضوع که شرکت‌های خصوصی مایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند موجب خوشحالی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول