اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سرپیچی شورای پول و اعتبار از اجرای مصوبات مسکنی رئیس‌جمهور/معرفی 50 پروژه خودمالکی برای دریافت وام ساخت‌

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی 50 پروژه خودمالکی را برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک مسکن معرفی کرده است.

سرپیچی شورای پول و اعتبار از اجرای مصوبات مسکنی رئیس‌جمهور/معرفی 50 پروژه خودمالکی برای دریافت وام ساخت‌

یک منبع آگاه در بانک مسکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات پرداخت تسهیلات طرح جهش تولید و تامین مسکن، اظهار داشت: با توجه به جامعیت قانون جهش تولید و تامین مسکن، همه طرح‌های مسکنی از جمله طرح اقدام ملی مسکن از هم اکنون تحت پوشش قانون جهش تولید و تامین مسکن قرار گرفته و مصوبات مرتبط با این طرح‌ برای همه طرح‌های مسکنی برقرار است.

*معرفی 50 پروژه خودمالکی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن

وی در بیان تعداد متقاضیان معرفی شده پس از ابلاغ دستورالعمل مرتبط با قانون جهش تولید و تامین مسکن، گفت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی 50 پروژه خودمالکی را برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک مسکن معرفی کرده است.

این منبع آگاه با اشاره به تغییر در تسهیلات طرح اقدام ملی افزود: سقف تسهیلات طرح اقدام ملی 150 میلیون تومان بود که در حال حاضر این سقف به اعداد مندرج در دستورالعمل شورای پول واعتبار برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای مثال در شهر تهران سقف وام ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی از 150 میلیون تومان به 450 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

*سرپیچی شورای پول و اعتبار از اجرای مصوبات بالاترین نهاد سیاست‌گذاری حوزه مسکن

این منبع آگاه ضمن بیان اینکه مصوبه شورای پول و اعتبار برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با مصوبه شورای عالی مسکن اختلاف دارد، گفت: در مصوبه شورای عالی مسکن به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری حوزه مسکن که مصوبات آن به امضای رئیس جمهور می‌رسد قید شده هر 3 طرح مسکن مهر، طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می‌توانند از تسهیلات طرح جهش تولید و تامین مسکن استفاده کنند اما شورای پول و اعتبار مسکن مهر را از استفاده از ظرفیت قانون مذکور منع کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک مسکن پیگیر اصلاح مصوبه شورای پول و اعتبار است، گفت: رایزنی‌هایی با بانک مرکزی انجام شده که واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده نیز از تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن بهره‌مند شود.

وی افزود: با وجود رایزنی‌ها در حال حاضر دستورالعمل قانون جهش تولید و تامین مسکن شورای پول و اعتبار اجازه استفاده مسکن مهر از این ظرفیت قانون را نداده است و بانک مسکن نیز تابع قوانین شورای پول اعتبار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول