اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات بزرگ نیروهای مسلح یمن در ابوظبی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات ویژه در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد.

عملیات بزرگ نیروهای مسلح یمن در ابوظبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) از عملیات ویژه‌ای در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد.

او گفت که در ساعات آتی جزئیات این حمله را خبررسانی خواهد کرد. همزمان انفجارهای شدید ابوظبی پایتخت امارات را لرزاند و منابع اماراتی از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

پلیس ابوظبی نیز با تایید این خبر مدعی شد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است. 

منابع رسانه‌ای همچنین اعلام کردند که یکی از انفجارها در نزدیکی فرودگاه ابوظبی صورت گرفته است و منابع پلیس این کشور تایید کردند که چند فروند پهپاد با انداختن بمب بر روی مخزن‌های سوخت در این منطقه صنعتی ابوظبی و همچنین فرودگاه بین‌المللی این شهر آن را به آتش کشیدند.

در این راستا، ائتلاف سعودی نیز اعلام کرد که توانسته پرواز چند پهپاد از فرودگاه صنعاء در یمن را رصد کند.

 

چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد.»

به گفته او معامله‌ای میان ریاض و ابوظبی وجود دارد که طبق آن، عربستان استان‌های جنوبی یمن را به امارات تحویل می‌دهد و امارات هم تمام ظرفیت‌های نظامی خود را در یمن به کار خواهد گرفت.

در پی پیشرفت‌های موشکی و پهپادی چشمگیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و در تیررس قرار گرفتن شهرهای ابوظبی و دبی و اثبات آن با حمله پهپادی سال ۲۰۱۷ به عمق خاک امارات، این کشور طی یک مانور سیاسی مدعی عقب‌نشینی تدریجی از صحنه جنگ یمن شد. اما اخیرا در پی تلاش‌های مزدوران وابسته به امارات برای پیشروی به سوی استان شبوه، بار دیگر صنعاء هشدارهای خود را از سر گرفت و به مقامات این کشور کوچک تاکید می‌کند که بانک تهیه شده از اهداف برای حمله در امارات، در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن قرار خواهد گرفت.

اما ابوظبی که بی‌توجه به این هشدارها به اقدامات متجاوزانه خود در یمن ادامه می‌داد، امروز بار دیگر، تذکر عملی صنعاء را دریافت کرد. 

چند روز پیش بود که وبگاه «الخبر الیمنی» با انتشار یادداشتی در خصوص این امر که گویا ابوظبی بار دیگر نیاز به تذکر جدی دولت نجات ملی و نیروهای مسلح یمن دارد، ماجرای عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق خاک امارات در سال ۲۰۱۷ را یادآوری کرد و نوشت که چهارم دسامبر ۲۰۱۷، امارات هدف یک موشک بالستیک قرار گرفت که به رآکتور هسته‌ای براکه اصابت کرد و در سال ۲۰۱۸، به گفته روزنامه بریتانیایی میدل ایست آی، دو میدان نفتی اعلام نشده، مورد هدف قرار گرفت سپس علاوه بر هدف قرار گرفتن مواضع سعودی‌ها در مرز امارات، هدف قرار گرفتن فرودگاه ابوظبی علنی، اعلام شد.

این عملیات‌ها دارای پیام‌هایی بود که ابوظبی به خطر آن پی برد؛ به ویژه پس از آن که نیروهای صنعاء، ویدئوی لحظه هدف قرار گرفتن فرودگاه ابوظبی را که دولت امارات آن را تکذیب می‌کرد، منتشر و سپس اعلام کردند که ده‌ها هدف در این فرودگاه در تیررس آن‌ها است و تنها یک حمله هزینه‌ سنگینی را به ابوظبی تحمیل خواهد کرد.

چندی پیش نیز نیروی دریایی ارتش یمن یک کشتی حامل تجهیزات نظامی با پرچم امارات را در دریای سرخ توقیف کرد که در تاریخ هفت ساله جنگ یمن بی سابقه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول