اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

خوانش همزمان 20 کنتور با استفاده از فناوری خوانش از راه دور دانش بنیان

فناوری خوانش از راه دور، به کنتورهای برق ورود پیدا کرده و دستگاهی به تولید رسیده که قدرت خوانایی کنتورها از راه دور را دارد.

خوانش همزمان 20 کنتور با استفاده از فناوری خوانش از راه دور دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شایان ابوالحسنی مدیرعامل شرکت پیروزاندیشان بیژن یورد با بیان اینکه این دستگاه با طراحی ساده و نصب بسیار راحت، قابلیت خوانش تعداد زیادی کنتور را دارد، گفت: کلیه تنظیمات این دستگاه علاوه بر اینکه از راه دور انجام می‌شود بلکه می‎توان این تنظیمات را در محل و به‌وسیله کاربر نیز انجام داد.

خوانش هم‌زمان 20 کنتور

از ویژگی‌های این محصول می‌توان به امکانات زیاد و قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزار آن اشاره کرد. این سامانه، امکان خوانش 20 کنتور به‌صورت هم‌زمان را دارد.

همچنین نمودار و گزارش‌های حرفه‌ای‌ برای مدیریت مصرف و ارائه خدمات بهتر به مشترکان و قابلیت به‌روزرسانی کل سیستم پیاده‌شده از راه دور، از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آید.

اگرچه این دستگاه، فواید بسیاری برای شرکت توزیع برق به همراه دارد و علاوه بر کاهش هزینه‌های این سازمان، از حجم بالای نیروی انسانی مشغول به این کار، خواهد کاست اما برخی مزیت‌های این سامانه نیز متوجه مشتریان است.

عدم‌ ورود کنتورخوان به منازل

از جمله این مزیت‌ها می‌توان به عدم‌ورود افراد کنتورخوان به منازل اشاره کرد. درصورت بهره‌مندی از این سامانه، مامور کنتورخوان به خانه‌ها ورود نمی‌کنند. ضمن آن‌که با این دستگاه، مصرف مشترک، بهتر و دقیق‌تر محاسبه می‌شود.

همچنین کنتورهای فعلی، سه بازه زمانی دارند که هر یک از آنها، از تعرفه قیمتی خاص برخوردار بوده و زمان آن غیرقابل تنظیم است. با این سامانه اما زمان برای مشترکان خاص پرمصرف یا کم‌مصرف قابلیت تنظیم را دارا خواهد بود.

اطلاع از خرابی کنتور از سمت مشترک نیز دیگر مزیت برخورداری از این سامانه است که می‌تواند در زمان اندک، با تشخیص سریع، از بروز اتفاق‌های بعدی جلوگیری به عمل آورد.

سامانه‌ای در خدمت به شرکت توزیع و مشترکان

همچنین با این سامانه می‌توان علاوه بر خوانش کنتور مشترکانی که در دسترس نیستند، تلفات شبکه را اندازه‌گیری و از اتفاقات شبکه به صورت لحظه‌ای، کسب اطلاع کرد.

هم‌اکنون این دستگاه در بخش‌هایی از استان خراسان شمالی مورد استفاده قرار گرفته و رایزنی‌ها برای پیاده‌سازی و نصب این سامانه توسط شرکت‌های توزیع برق استان‌های دیگر در جریان است.

مجموعه این امتیازها سبب شده تا این سامانه، هم به نفع مشترک و هم به نفع شرکت توزیع‌کننده باشد.

پروژه دستگاه خوانش از راه دور کنتورهای برق، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مورد حمایت قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول