اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سرکار:‌شکوفایی اقتصاد کشور در گرو سرمایه‌گذاری روی دانش‌بنیان‌هاست

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: لازم است که بیشتر از گذشته در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری شود تا شاهد شکوفا شدن اقتصاد کشور شویم چراکه نمی‌توانیم در آینده کماکان اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز داشته باشیم.

سرکار:‌شکوفایی اقتصاد کشور در گرو سرمایه‌گذاری روی دانش‌بنیان‌هاست

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سعید سرکار در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه نانو که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم صنعت نفت پیشران حوزه‌های اقتصادی و فناوری است و خوشحالیم که فعالیت‌های نانو فناوری سمت و سوی صنعتی به‌ویژه در حوزه‌های نفت، انرژی و پتروشیمی یافته است و امیدواریم منجر به ارزان‌سازی و رقابت پذیری و افزایش ارزش افزوده شود.

وی با تأکید بر اینکه محصولات جدید فناورانه می‌تواند به ایجاد اشتغال تخصصی منجر شود، افزود: جوانان این مملکت توانسته‌اند ظرفیت فناوری در این حوزه را به ظهور و بروز برسانند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: لازم است که بیشتر از گذشته در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری شود تا شاهد شکوفا شدن اقتصاد کشور شویم چراکه نمی‌توانیم در آینده کماکان اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز داشته باشیم.

سرکار با اشاره به ارائه بیش از ۵۰ محصول جدید در نمایشگاه امروز، خاطر نشان کرد: تولید این محصولات جدای از بودجه ستاد نانو بوده است و تولید محصولات جدید فناورانه می‌تواند به ایجاد اشتغال تخصصی منجر شود.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: ایشان هربار که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، خیمه اقتصاد مقاومتی عمود بر اقتصاد دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول