اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آخرین وضعیت جوی کشور/ سرما‌ و یخبندان در 25 استان و ادامه برف‌ و کولاک‌‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در 25 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: صبح فردا در پایتخت برف و باران داریم.

آخرین وضعیت جوی کشور/ سرما‌ و یخبندان در 25 استان و ادامه برف‌ و کولاک‌‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور به بارش برف و باران در روز جاری خصوص در استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، شرق گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، البرز، زنجان و قزوین اشاره کرد.

وی افزود: روز آینده گستره فعالیت سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور است و در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر غرب خلیج فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و غرب کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت فردا این سامانه از شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه هوای سرد در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود، گفت: بعدازظهر چهارشنبه موج دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بدین ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و غرب کرمانشاه بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 30 دی در غرب و شمال غرب کشور، ارتفاعات خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد همچنین سواحل شمالی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت و در این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: پنج‌شنبه بارش‌ها اغلب به صورت برف است و شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، شرق گیلان و غرب کردستان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه یکم بهمن در شرق مازندران و گلستان بارش شدید خواهیم داشت و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود.

وی با اشاره به ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور خصوصاً نیمه شمالی تا پایان هفته گفت: فردا در غرب کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه و در جنوب غرب 5 تا 7 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل در این مدت، ‌گفت: توصیه می‌شود محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش برف و باران و به تدریج وزش باد شدید، بعدازظهر نیمه‌ابری و شب صاف همراه با کاهش دما خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: روز آینده ارومیه با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر، تبریز با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر و سنندج و همدان با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده در 25 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول