اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

وحشت از مکتب سلیمانی

بزرگداشت سیدالشهدای جبهه مقاومت در دومین سالگرد شهادت، بسیار پررنگ‌تر از سال قبل برگزار شد؛ مراسم‌هایی که مردمی بودن با پیشگامی جوانان، برجسته‌ترین ویژگی آن بود.

وحشت از مکتب سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس، یدالله جوانی در یادداشتی نوشت: در دو سال گذشته، ‌نه تنها حاج قاسم سلیمانی از یادها نرفت؛ بلکه بررسی‌های عمیق جامعه‌شناسانه نشان می‌دهد، معرفت و عشق و دلدادگی مردم نسبت به شهید سلیمانی به دلیل اخلاصی که داشت، روزافزون است.

این وضعیت نه تنها در ایران و کشورهای حوزه مقاومت، بلکه در میان سایر ملت‌ها قابل مطالعه و بررسی است. همه شواهد و قراین نشان می‌دهد، ‌مکتب شهید سلیمانی که از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی مطرح شد، با اقبال عمومی مواجه شده ‌و این شهید والامقام به دلیل اخلاص و شایستگی‌ها و جامعیتی که داشت، از سوی مردم به عنوان یک «راه معتبر و مطمئن»، ‌یک «مدرسه درس‌آموز» و یک «الگوی جهت‌دهنده و خط‌دهنده» در حال پذیرش است.

همین مطلب کفایت می‌کند که جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی به وحشت بیفتند،‌ چرا که با «مکتب شهید سلیمانی» ‌تعارض منافع پیدا می‌کنند. منظور در این نوشتار،‌ جبهه استکبار نیست، آمریکا و متحدان آن و در واقع قاتلان شهید سلیمانی، ‌برخلاف تصورشان بیشترین خسارت را از این جنایتی که مرتکب شدند، ‌دیده و خواهند دید.

منظور در این یادداشت، ‌آن جریان‌ها و گروه‌ها و افراد داخل کشور هستند که از معیار و ملاک شدن شهید سلیمانی در حوزه عمل اجتماعی، ‌سیاسی، ‌فرهنگی، ‌مدیریتی و غیره به شدت نگران بوده، بر همین اساسی با پوشش نقد به تحریف و تخریب این مجاهد فی‌سبیل‌الله و خادم ملت، ‌این قهرمان ملت ایران و امت اسلام روی آورده‌اند.

متأسفانه، این جریان‌ها، گروه‌ها و افراد که هر یک عناوینی دهن پر کن و در ظاهر جذاب برای خود برگزیده‌اند و اکنون، معیار شدن مکتب شهید سلیمانی را در تعارض با مواضع و رفتار خود دیده و از این رو نگران از دست دادن پایگاه‌های اجتماعی خود هستند، به جای اصلاح مواضع و رفتار خویش، رویکرد تحریف و تخریب شخصیت سردار دل‌ها را در پیش گرفته‌اند.

البته این جریان‌ها و افراد، با تصور موفق شدن در مخدوش کردن شخصیت شهید سلیمانی و جلوگیری از تثبیت «مکتب سلیمانی» در جامعه و گام دوم انقلاب اسلامی، در کژراهه‌ای به حرکت درآمده‌اند که دیر یا زود، با ریزش اطرافیان مواجه شده و آنگاه خواهند فهمید، همان خدایی که محبت سلیمانی را در دل‌ها قرار داد،‌ همان خدای حاضر و ناظر بر صحنه‌ها و دل‌ها و نیت‌ها، ‌پرتوافشانی و الهام‌بخشی این شهید را، به رغم این تحریف‌ها و تخریب‌ها، روزافزون‌تر خواهد کرد و «مکتب سلیمانی» درآینده،‌ به طور قطع‌ «راهنمای مردم» و به ویژه «راهنمای جوانان» خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول