اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش پهپادهای آمریکا برای رصد ارتش روسیه به بهانه تحولات اوکراین

رسانه‌ها از پرواز پهپادهای آمریکا بر فراز دریای سیاه جهت جاسوسی از تحرکات ادعایی ارتش روسیه در مرز با اوکراین خبر دادند.

تلاش پهپادهای آمریکا برای رصد ارتش روسیه به بهانه تحولات اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پهپادهای جاسوسی آمریکا بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین، با پرواز بر فراز دریای سیاه به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از تحرکات ارتش روسیه هستند.

وبگاه آمریکایی «دیفنس بلاگ» نوشته در حالیکه روسیه در حال جمع آوری نیرو در مرز با اوکراین است، نیروی هوایی ایالات متحده پهپادهای «ام کیو-۹ ریپر» خود را برای جمع آوری اطلاعات به دریای سیاه فرستاد.

ردیاب‌های هوانوردی نظامی روز دوشنبه شماری از این نوع پهپادها را بر فراز دریای سیاه رصد کرده‌اند. به گفته این کارشناسان، این پهپادها از پایگاه هوایی آمریکا در ایتالیا به پرواز درآمدند.

این پهپاد یک هواپیمای مسلح، چند ماموریتی با قابلیت پرواز  در ارتفاع متوسط و با استقامت طولانی است که از راه دور هدایت می‌شود. این پهپاد مجهز به حسگر و قابلیت ارتباط با ماهواره‌ای  و ایستگاه کنترل زمینی، برای ماموریت‌های ۲۴ ساعته است.

گفته می‌شود که نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نیروی هوایی روسیه در هفته‌های گذشته در چند نوبت در ماموریت‌های موفق با عملیات واکنش سریع مانع انجام ماموریت گشت‌های هوایی آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود شده است.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه به تازگی گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی جنوب روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه به موقع شناسایی و اسکورت کردند. در این گزارش آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرزهای روسیه عازم این ماموریت هوایی  شد.

رسانه‌های غربی اخیراً در یک جوسازی رسانه‌ای اعلام کرده‌اند روسیه قصد دارد حمله‌ای تمام عیار علیه اوکراین انجام دهد. مسکو با رد این ادعاها هشدار داده در صورت تداوم و تشدید حملات دولت کی‌یف علیه ساکنین منطقه حامی روسیه در اوکراین، پاسخ شدیدی خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول