اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: موشک هدایت‌شونده تاکتیکی جدید آزمایش شد

دولت پیونگ‌یانگ از آزمایش موفق دو فروند موشک هدایت‌شونده بالستیک کوتاه‌بُرد خبر داد که با دقت به یک هدف جزیره‌ای در دریای شرقی اصابت کردند.

کره شمالی: موشک هدایت‌شونده تاکتیکی جدید آزمایش شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که صبح دوشنبه دو فروند موشک هدایت‌شونده تاکتیکی را آزمایش کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کره شمالی می‌گوید که این موشک‌های بالستیک کوتاه بُرد از نوع «کِی‌اِن۲۴» بودند که با موفقیت آزمایش شدند.

در این بیانیه آمده است: «دو موشک هدایت شونده تاکتیکی که در منطقه غربی کره شمالی پرتاب شد دقیقاً به یک هدف جزیره‌ای در دریای شرقی اصابت کرد. آکادمی علوم دفاعی، صحت و امنیت و کارایی عملیات سیستم تسلیحاتی در دست تولید را تایید کرد».

گارد ساحلی ژاپن در ساعت ۰۸:۵۴ روز دوشنبه (به وقت محلی) هشداری درباره پرتاب احتمالی یک موشک بالستیک از کره شمالی صادر کرد. وزارت دفاع ژاپن نیز از احتمال انجام گرفتن یک پرتاب خبر داد. پس از ۱۰ دقیقه، اطلاعاتی مبنی بر سقوط راکت پرتاب شده ظاهر شد.

پس از آن، دولت ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، از تشکیل ستاد بحران مخصوص این وقایع در دفتر نخست‌وزیری این کشور خبر داد. (جزئیات بیشتر)

این چهارمین آزمایش کره شمالی در کمتر از دو هفته بود. پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز بعد از نظارت کردن بر یکی از آزمایش‌های موشکی این چند روز اخیر، خواستار افزایش توان نظامی کره شمالی شد.

 


تصویری که گفته می‌شود مربوط به آزمایش روز دوشنبه است

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول