اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ایجاد منطقه صنعتی در ازبکستان با همکاری شانگهای

معاون نخست وزیر ازبکستان گفت: در این کشور با همکاری سازمان همکاری شانگهای منطقه صنعتی ایجاد خواهد شد.

ایجاد منطقه صنعتی در ازبکستان با همکاری شانگهای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق‌اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در نشست همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین چین و کشورهای آسیای مرکزی گفت: در ازبکستان با همکاری سازمان همکاری شانگهای منطقه صنعتی ایجاد خواهد شد.

عمرزاق‌اف افزود: در چارچوب تمهیدات نشست سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان منطقه ویژه «ازبکستان و سازمان همکاری شانگهای» ایجاد خواهد شد. ما از دوستان و همکاران برای حضور در اجرای طرح‌ها در این منطقه دعوت می‌کنیم.   

به گفته وی، احیای حلقه‌های لجستیکی منظم، تسریع اجرای طرح‌های صنعتی و تامین تجارت بلامانع فرامرزی مستلزم استفاده روش‌های غیراستاندارد و برخوردهای غیرعادی است.

عمرزاق‌اف در این زمینه بر اهمیت تسریع اتخاذ اقدامات مشترک در تسهیل و آزادسازی تشریفات تجارت متقابل، توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد کریدورهای سبز برای فرآورده‌های کشاورزی، میوه و سبزیجات، هماهنگی مقررات فنی، بهداشتی و گیاهی و همچنین به کارگیری تجارت بدون کاغذ تاکید کرد.

علاوه بر این، وی بر لزوم حمایت و تحکیم همکاری‌های متقابل کشورها در زمینه همکاری‌های سرمایه‌گذاری و همچنین حل و فصل به رسمیت شناختن متقابل گواهی‌نامه‌های واکسن علیه «کووید-19»، تسهیل اقدامات قرنطینه برای گردشگران واکسینه شده و از سرگیری پروازها تاکید کرد.

معاون نخست وزیر ازبکستان همچنین خواستار تنظیم برنامه مشترک اقدامات برای سازماندهی سیستم موثر انتقال بارها که سرمایه گذاری برای توسعه زیربناها و افزایش ظرفیت عبوری گذرگاه‌های کلیدی کشورهای منطقه را در نظر گیرد، شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول