اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فنونی‌زاده:ذوالفقارنسب به جای تلویزیون باید در VIP ورزشگاه بنشیند/درویش هوادار پرسپولیس بود

پیشکسوت پرسپولیس گفت: آقای دکتر ذوالفقارنسب به جای کارشناسی مسابقات دیگر تیم‌ها باید در جایگاه ویژه ورزشگاه نظاره‌گر مسابقه پرسپولیس باشید.

فنونی‌زاده:ذوالفقارنسب به جای تلویزیون باید در  VIP ورزشگاه بنشیند/درویش هوادار پرسپولیس بود

مرتضی فنونی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد انتخاب درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: درویش در دهه 60 از جمله هواداران تیم پرسپولیس بود و همراه با حاج محمد هاشمی در رختکن تیم پرسپولیس تردد داشت. او با همه پرسپولیسی‌ها و پیشکسوتان رفیق و آدم بسیار با معرفتی است. حتی یادم است در دهه 60 که بازیکنان قبل از دربی در جایی متمرکز می‌شدند درویش و حاج محمد هاشمی هم می‌آمدند. درویش با علی پروین و خیلی دیگر از پیشکسوتان از جمله من رفیق است اما این دلیل نمی‌شود که یک هوادار اکنون روی صندلی داغ مدیرعاملی پرهوادارترین باشگاه کشور بنشیند.

وی افزود: درویش در باشگاه سایپا مدیریت کرده اما پرسپولیس با سایپا تفاوت‌های بسیاری دارد. حتی بازیکنی مثل مهدی ترابی که در باشگاه سایپا حضور داشته این مساله را در مصاحبه‌هایش به درویش یادآوری کرده است. درویش حتی به سراغ محمد خاکپور رفت تا او را به عنوان معاون خود انتخاب کند اما خاکپور بزرگی‌ خود را نشان داد و گفت که نمی‌تواند این سمت را بپذیرد. از سویی دیگر مدیرعامل باشگاه وقتی توانایی لازم را داشته باشد به دنبال انتخاب معاون نمی‌رود از سویی دیگر پیشکسوتان پرسپولیس شرکت پیشکسوتان دارند و هر بازیکنی که دوره بازی‌اش تمام می‌شود عضو این شرکت می‌شود. حتی مهدی تارتار هم عضو این شرکت است. مثل اداره می‌ماند که هر فردی بازنشسته می‌شود عضو آن می‌شود. 

فنونی‌زاده با اشاره به درخواست پیشکسوتان از مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس گفت: مهم‌ترین خواسته پیشکسوتان از درویش احترام به آنهاست. در گذشته فقط رویانیان و علی پروین که مدیرعامل باشگاه بودند به پیشکسوتان احترام زیادی می‌گذاشتند و هر وقت آنها به باشگاه می‌رفتند بدون هیچ مشکل و مساله‌ای مدیر باشگاه را می‌دیدند اما در باشگاه پرسپولیس دیده شده که گاهی برخی پیشکسوتان را حتی به باشگاه راه نمی‌دهند زیرا ممکن است آن فردی که آنجا گذاشته اند آنها را نشناسد و این خیلی بد است. برای این تیم 200 نفر زحمت کشیده‌اند تا این تیم پرسپولیس شده است. از محمد پنجعلی و حمید درخشان گرفته تا ضیا عربشاهی و ... خود من که 8 سال در باشگاه بوده‌ام. پس در باشگاهی با 40 میلیون هوادار احترام به پیشکسوت یکی از اصول است که مدیریت باشگاه باید آن را رعایت کند.

این پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: روزی به دیدار علی پروین در باشگاه رفتم و از 15 نامه‌ای که برای او به عنوان مدیرعامل آورده بودند 13 نامه شکایت برای دریافت مطالبات بود. حتی در نامه‌ای خشکشویی طلب 240 هزار تومانی‌اش را مطرح کرده بود و پروین می‌گفت این پول را هم نداریم که بدهیم. او هیچ وقت پشت میز مدیریت ننشست و می‌گفت اگر این میز وفادار بود به من نمی‌رسید. پرونده طلبکاران در باشگاه پرسپولیس از پرونده شاکیان طلبکار در دیوان عدالت اداری بیشتر است که همه آنها حاصل مدیران نالایق و ناکارآمد بوده است. اکنون که کارگزاران چند ده میلیارد به باشگاه پول می‌دهند مدیریت در باشگاه کار دشواری نیست و حتی عموی من هم می‌تواند در باشگاه مدیریت کند. مدیر باشگاه باید بتواند درآمدزایی برای باشگاه داشته باشد.

فنونی زاده با اشاره به جذب دو بازیکن از استقلال تاجیکستان گفت: پرسپولیس جوانان خوب زیاد دارد در کشورمان بازیکنان خوب و بهتری نسبت به بازیکنان تاجیکستانی داریم. حلالی با  تیم امید پرسپولیس موفق بوده است آیا نباید چهار بازیکن تیم امید در تیم بزرگسال حضور داشته باشند؟ این بازیکنان تاجیکستانی چطور و از چه کانالی وارد پرسپولیس شده‌اند؟! آنها دستمزد دلاری دارند و بهتر بود به جای پرداخت دلار 30 هزار تومانی به این بازیکنان به جوانان و تیم‌های پایه خود پرسپولیس بها داده شود و خرج آنها کنیم. از طرفی استقلال تاجیکستان اکنون در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد اما پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان منع شده است.

وی با اشاره به حضور بیژن ذوالفقارنسب در برنامه تلویزیونی شبکه شما برای مسابقه مس و فولاد خوزستان گفت: ذوالفقارنسب دکترای تربیت بدنی دارد و از چهر‌ه‌های محبوب ورزشی و فوتبال کشور است که سال‌ها در فوتبال حضور داشته است باید به او یادآوری کنم که همیشه می‌تواند در تلویزیون و برنامه‌های آن حضور داشته باشد اما حالا که رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس است بهتر است که به جای حضور در برنامه شبکه شما در جایگاه ویژه ورزشگاه‌ حضور داشته باشد و بازی‌های تیم پرسپولیس را از نزدیک تماشا کند. وقت برای حضور در برنامه تلویزیونی همیشه هست. حضور او در ورزشگاه می‌تواند به بازیکنان جوان تیم انگیزه و روحیه بهتری بدهد. باخت تیم هم ربطی به مدیریت ندارد و همه مسایل به کادرفنی ربط دارد. ضمن اینکه پرسپولیس مقابل ذوب آهن همان تیم دوست داشتنی و همیشگی بود که کوبنده و جنگنده در میدان حضور داشت ما چنین تیمی را دوست داریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول