اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پروازهای فرودگاه خوی افزایش می‌یابد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: پروازهای فرودگاه خوی افزایش می یابد و با تکمیل زیرساخت‌ها تبدیل این فرودگاه به مرز هوایی بین المللی با پروازهای جت‌های کم ظرفیت کلید می‌خورد.

پروازهای فرودگاه خوی افزایش می‌یابد

عادل نجف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اهمیت فرودگاه خوی به لحاظ استراتژیکی و لجستیکی اظهار داشت: فرودگاه شهرستان خوی جز یکی از فرودگاه‌های برتر کشوری از لحاظ استراتژیکی و لجستیکی است و به زودی با تکمیل زیرساخت، این فرودگاه به مرز هوایی بین المللی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرودگاه خوی به دلیل نزدیکی با فرودگاه‌های کشورها و استان‌های همجوار می تواند تبدیل به یک فرودگاه منطقه‌ای قدرتمند شود که تاکنون طرح توسعه این فرودگاه انجام نشده بود که اخیرا با پیگیری‌هایی که انجام شده، سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده که هواپیمای ایرباس ۳۲۰ نیز می‌تواند در این فرودگاه فرود آید.

وی افزود:امیدواریم به زودی همه زیرساخت‌های این فرودگاه از جمله زیرساخت‌های ناوبری، ماشین آلات موجود، ماشین‌های برفروبی و روشنایی باند فرودگاه تکمیل شود و با تکمیل این زیرساخت‌ها ،کلاس فرودگاه خوی از B به A ارتقا پیدا می‌کند.

نجف زاده بیان کرد: بر اساس آخرین اقداماتی که در جهت جذب اعتبار ملی  برای روشنایی فرودگاه خوی  انجام شده، از امروز پیمانکار با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار کار خود را آغاز خواهد کرد تا به زودی شاهد لندینگ‌‌های شبانه از این فرودگاه باشیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیدارهای اخیر که با والی وان انجام شده، کشور ترکیه خواهان برقراری پروازهای مستقیم از تهران، تبریز و خوی به وان بود که پروازهای مستقیم تهران و تبریز به وان، هیچگونه تاثیر منفی بر توسعه پایدار شهرستان خوی نخواهد داشت.

وی گفت: در طی این هفته جلساتی با مسئولان ترکیش ایر و سازمان هواپیمایی کشور برگزار خواهد شد تا مقدمات پروازهای مستقیم از شهرستان خوی نیز با جت‌های کم ظرفیت ۴۵ نفره به کشور ترکیه میسر شود.

همچنین نجف زاده با اشاره به تبدیل فرودگاه خوی به کاربو ترمینال تصریح کرد: به زودی شاهد ساخت بزرگترین گلخانه صنعتی کشور در شهرستان خوی با ۵۰ هکتار زمین  و همچنین بهره برداری از پایانه مرزی رازی خواهیم بود لذا هدف این است که فرودگاه خوی به یک فرودگاه کاربو ترمینال تبدیل شود تا در صادرات محصولات کشاورزی نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا دلیل کاهش پروازهای فرودگاه خوی شیوع ویروس اُمیکرون بود و با سفر تیم کارشناسی وزیر راه به شهرستان خوی، تبدیل فرودگاه خوی به مرز هوایی بین المللی با پروازهای جت‌های کم ظرفیت کلید می‌خورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول