اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: تسلیحات بیشتری به اوکراین می‌دهیم

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف افزایش یابد، واشنگتن تسلیحات بیشتری به اوکراین خواهد داد.

واشنگتن: تسلیحات بیشتری به اوکراین می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت در صورتی که تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش یابد، آمریکا تسلیحات دفاعی بیشتری به اوکراین خواهد داد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «همانطور که می‌دانیم ما سال گذشته بیش از هر سال دیگری از 2014 تا کنون، کمک‌های امنیتی به اوکراین دادیم و من می‌توانم به شما اطمینان دهم که انتقال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد یافت و تسلیحات بیشتری برای هفته‌های آینده برنامه ریزی شده است».

وی افزود: «اگر روسیه اوکراین را مورد تهاجم قرار دهد، ما تجهیزات دفاعی بیشتری به اوکراینی‌ها خواهیم داد».

در راستای تلاش‌های کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس برای تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه از عرضه تسلیحات ضدتانک به اوکراین خبر داد.

وزیر دفاع انگلیس در جلسه پارلمان اعلام کرد که تصمیم لندن برای عرضه تسلیحات به «کی‌یف» به واسطه رفتارهای تهدید‌آمیز رو به افزایش روسیه بوده است.

وی در این خصوص گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم تا سامانه‌های تسلیحات دفاعی سبک ضدزره در اختیار اوکراین قرار دهیم».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود این سازمان در حال ارزیابی استقرار دائم نیروهای خود در شرق اروپا و نزدیک مرز روسیه است.

در پی اقدامات تحریک‌آمیز غرب در تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، مسکو حدود یکصد هزار نظامی خود را در امتداد مرز با اوکراین مستقر کرده است.

هفته گذشته، دیپلمات‌های غربی و روسیه نشست سه روزه‌ای را با محور اوکراین برگزار کردند اما پس از این نشست، دیپلمات‌های غربی و روس اعلام کردند که اختلافات عمیقی درباره منافع امنیتی دارند و درباره خطر تقابل نظامی هشدار دادند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول