اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

توافقات خوبی با شرکت‌های روسی برای انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی انجام شده است

وزیر با بیان اینکه مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم منجر به امضای قرارداد شود، گفت: خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز وزارت نفت توافق‌های خوبی با شرکت‌های روسی انجام شده است.

توافقات خوبی با شرکت‌های روسی برای انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز به عهده دارند، راه‌های ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی را در روسیه بررسی کردند.

اوجی با بیان اینکه توافق‌های خوبی در حوزه همکاری‌ نفت و انرژی به‌دست آمده است، تصریح کرد: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، رفع موانع، سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی به‌دست آمد.

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت درباره دستاورد سفر روز سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ به مسکو گفت: امروز مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم به‌زودی منجر به امضای قرارداد شود. خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز وزارت نفت توافق‌های خوبی با شرکت‌های روسی انجام شده است.

وی افزود: شرکت‌های مختلف روس پروژه‌های پرشماری در زمینه نیروگاهی تعریف کردند؛ خوشبختانه در زمینه تامین منابع مالی به توافق‌های خوبی دست یافتیم. نقشه جامع و کامل برای همکاری با روسیه تدوین شده که در اختیار این کشور قرار گرفته است و امیدواریم در چارچوب این نقشه به توافق برسیم.

اوجی گفت: دیدگاه‌های ایران و روسیه در اوپک پلاس بسیار به هم نزدیک است و در توافق‌های اخیری که اوپک پلاس داشته، هم‌نظر  بودیم. ایران و روسیه به‌عنوان بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان می‌توانند با هم در این بخش همکاری کنند و امروز پیشنهادهای خوبی در این زمینه ارائه شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول