اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استفاده از آب مغناطیسی برای اولین بار در مزارع پرورش ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: برای اولین بار در استان و در شهرستان مراغه از آب مغناطیسی در مزارع پرورش ماهی استفاده شد.

استفاده از آب مغناطیسی برای اولین بار در مزارع پرورش ماهی

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه راه‌اندازی پرورش ماهی در مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مزرعه با ظرفیت تولیدی ۱۵ تن بوده و پیش‌بینی می‌شود با نصب تجهیزات تولید آب مغناطیسی به میزان قابل توجهی به تولید مزرعه افزوده شود.

وی گفت: با وجود آنکه ماهی عملاً آبی را مصرف نمی‌کند و آب موجود در استخر پرورش به عنوان محیط زندگی ماهی محسوب می‌شود ولی به لحاظ محدودیت منابع آب در دسترس، وجود خشکسالی‌های اخیر و  نیاز به ارتقاء کارایی مصرف آب، برنامه شیلات برای کاربرد بهینه آب در آبزی‌پروری و انجام پالایش آب استخر، استفاده از  روش‌های جدید تولید است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این مزرعه آب مغناطیسی بدون اضافه کردن مواد شیمیایی و سمی به محیط پرورش از تشکیل رسوب جدید پیشگیری می‌‌کند، اضافه کرد: با اِعمال امواج مغناطیسی به آب، اکسیژن در دسترس ماهی افزایش می‌یابد و در نهایت جذب پروتئین خوراک افزایش می‌یابد.

جعفروند ادامه داد: حذف چشمگیر جلبک و بار میکروبی، کاهش زمان پرورش و کاهش پسماند پس از نصب تجهیزات پالایش آب استخر مورد انتظار است.

وی ضمن تأکید بر کارکرد تجهیزات جدید آبزی پروری و تاثیرات آنها بر افزایش تولید در استان  اعلام کرد: این مدیریت ضمن احساس مسوولیت نسبت به نسل‌های آینده، درصدد است از آب مورد نیاز در حوزه آبزی‌پروری بیشترین بهره‌برداری را کرده و از هدررفت آن جلوگیری کند.

به گزارش فارس، آب مغناطیسی نوعی روش تصفیه فیزیکی است که با عبور آب از میان یک آهن‌ربای دائمی بسته شده بر روی لوله غیرفلزی حامل آب استخر ایجاد می‌شود و با اِعمال میدان مغناطیسی در مسیر جریان آب و تغییر رفتار مولکولی آب، املاح رسوب‌گذار از حالت یونی منفک به حالت مولکول‌های الحاقی به یکدیگر تحت عنوان پدیده دانه برفی تغییر می‌یابند و در مجموع می‌توان چنین اظهار داشت که اِعمال میدان مغناطیسی روی آب، موجب بهبود کیفیت آب می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول