اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه به آمریکا درباره دادن سلاح به »کَله‌خراب‌ها» در اوکراین

سفارت روسیه در آمریکا به گمانه‌زنی‌های تازه درباره تدارک آمریکا برای دادن تسلیحات بیشتر به اوکراین واکنش نشان داد.

هشدار روسیه به آمریکا درباره دادن سلاح به »کَله‌خراب‌ها» در اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت مسکو در واشنگتن از آمریکایی‌ها خواست دست از واکنش‌های احساسی و هیجانی درباره اوکراین بردارند.

تنش‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا با روسیه بر سر اوکراین همچنان خبرساز است و خبرها از قصد واشنگتن برای دادن تسلیحات بیشتر به کی‌یف حکایت دارد.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای روسیه، سفارت مسکو در واشنگتن به خبرها درباره قصد آمریکا برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین واکنش نشان داد و درباره تبعات این موضوع هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این سفارتخانه طی پیامی در فیسبوک نوشت: «اگر ایالات متحده به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه داخلی اوکراینی واقعا متعهد است، باید از برنامه‌های تامین تسلیحات جدید برای نیروهای مسلح اوکراین صرف نظر کند».

سفارت مسکو در واشنگتن ادامه داد: «واشنگتن به جای (ارائه تسلیحات بیشتر) باید از نفوذ خود بر مقام‌های اوکراینی استفاده کند تا آنها را متقاعد کند که از خرابکاری در توافقنامه مینسک دست بردارند».

سفارت روسیه در آمریکا همچنین از واشنگتن خواست به واکنش‌های هیجانی و احساسی درباره منطقه دونباس پایان دهند.

منطقه دونباس که روس‌تبارها اکثریت جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری بین حامیان روسیه و ارتش اوکراین است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) گفت در صورتی که تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش یابد، آمریکا «تسلیحات دفاعی» بیشتری به اوکراین خواهد داد.

این مقام آمریکایی افزود: «همانطور که می‌دانیم ما سال گذشته بیش از هر سال دیگری از ۲۰۱۴ تا کنون، کمک‌های امنیتی به اوکراین دادیم و من می‌توانم به شما اطمینان دهم که انتقال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد یافت و تسلیحات بیشتری برای هفته‌های آینده برنامه ریزی شده است».

طی روزهای اخیر، مقام‌های ارشد آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که روسیه احتمال دارد به منطقه مرزی دونباس در شرق اوکراین حمله کند.

سفارت روسیه در آمریکا در پیام روز چهارشنبه خود در فیسبوک نوشت: «ما بار دیگر تاکید می‌کنیم: روسیه قرار نیست به کسی حمله کند. حرکت نیروها در خاک خودمان یک حق حاکمیتی است. ما خواستار پایان دادن به واکنش‌های هیجانی و عدم ایجاد تنش در مورد مشکل دونباس هستیم. و مهمتر از همه  این است که "کله خراب‌ها" را در کی‌یف به سمت تحریک‌های جدید سوق ندهیم».

تنش‌های غرب و روسیه بر سر اوکراین طی هفته‌های اخیر تشدید شده و به ویژه مواضع ایالات متحده و انگلیس بر شدت این تنش‌ها افزوده است.

 «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس دوشنبه هفته جاری از عرضه تسلیحات ضدتانک به اوکراین خبر داد. وی در جلسه پارلمان اعلام کرد که دلیل این تصمیم لندن، «رفتارهای تهدید‌آمیز رو به افزایش روسیه» بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول