اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دانمارک به ماموریت ضد روسی دریایی ناتو پیوست

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که ناوچه «اچ‌دی‌ام‌اس پیتر ویلموس» این کشور به ماموریت ناتو برای رصد اقدامات روسیه در دریای بالتیک ملحق می‌شود.

دانمارک به ماموریت ضد روسی دریایی ناتو پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تقابل غرب و روسیه بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین ادامه دارد، دانمارک از الحاق یک ناوچه این کشور به ماموریت ناتو در دریای بالتیک خبر داد.

مقام‌های دانمارک اعلام کردند، ناوچه «اچ‌دی‌ام‌اس پیتر ویلموس» این کشور برای رصد اقدامات و بازدارندگی در برابر روسیه در دریای بالتیک به ماموریت ناتو ملحق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ناوچه اچ‌دی‌ام‌اس پیتر ویلموس که دارای ۱۶۰ خدمه است در راستای کمک دانمارک به ناتو به ماموریت این ائتلاف نظامی غربی در دریای بالتیک اضافه می‌شود.

دانمارک علاوه بر این ناوچه در نظر دارد چهار فروند جنگنده اف-۱۶ و ۷۰ نظامی خود را هم به ماموریت ناتو در دریای بالتیک ملحق کند.

«ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که تصمیم دانمارک به دنبال درخواست ناتو برای تقویت کمک کشورهای عضو از ماموریت این ائتلاف نظامی در دریای بالتیک گرفته شده است.

«رادیو دانمارک» درباره تصمیم دانمارک برای اعزام ناوچه و تجهیزات و نظامیان خود به ماموریت ناتو در دریای بالتیک گزارشی منتشر کرد.

در این گزارش به نقل از «آندرس پاک نیلسن» کاپیتان نیروی دریایی و تحلیلگر آکادمی دفاعی دانمارک آمده است که ناوچه اچ‌دی‌ام‌اس پیتر ویلموس «فعالیت‌های روسیه در دریای بالتیک را زیر نظر خواهد داشت» و «در برابر تشدید تنش روسیه با اوکراین بازدارندگی ایجاد می‌کند».

وی افزود: «اول، ایده این است که سیگنال‌های واضحی را به روسیه و کشورهای بالتیک ارسال کنیم که ما در ناتو در کنار هم هستیم و اینکه کل این وضعیت در واقع باعث می‌شود حتی به هم نزدیک‌تر شویم. دوم، یک وظیفه نظامی بسیار خاص وجود دارد: نظارت، بازدارندگی احتمالی و توانایی حفظ حضور در صورت افزایش ناگهانی حضور نظامی روس‌ها در دریای بالتیک».

این کارشناس نظامی دانمارکی البته مدعی شده که حضور دانمارک در ماموریت ناتو در دریای بالتیک اقدامی تهاجمی نیست و دانمارک در حال «کشتیرانی در حیات خلوت خودش است».

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اما الحاق دانمارک به ماموریت نظامی ناتو در دریای بالتیک را، ادامه تقابل کشورهای غربی با مسکو بر سر اوکراین ارزیابی کرده است.

اسپوتنیک در گزارش خود نوشت: «استقرار ناوچه دانمارکی به عنوان بخشی از ماموریت ناتو در پی افزایش تنش‌ها بین روسیه و ائتلاف (ناتو) پس از بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ صورت می‌گیرد؛زمانی که نیروهای تحت حمایت غرب دولت منتخب در کی‌یف را سرنگون کردند. کودتا (در اوکراین در سال ۲۰۱۴) باعث شد که کریمه پس از همه‌پرسی (از اوکراین) جدا شود و دوباره به روسیه بپیوندد. همچنین باعث درگیری داخلی در شرق اوکراین شد».

از زمان ناآرامی‌های سال ۲۰۱۴ اوکراین که با حمایت آمریکا و برخی متحدان اروپایی باعث فرار «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت، ساقط شدن دولت روسگرای او و استقرار یک دولت غربگرا در اوکراین شد، روابط کی‌یف و مسکو به تیرگی گرایید.

مواضع مقام‌های اوکراینی و تاکیدهای مکرر آنها برای الحاق به ناتو باعث تشدید تنش‌ها بین این کشور با روسیه شد و همزمان هشدارهای شدید مسکو به کی‌یف و ناتو درباره تبعات الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی غربی را در پی داشته است.

مقام‌های ارشد اوکراین، آمریکا و برخی متحدان اروپایی این کشور طی هفته‌های اخیر بارها روسیه را به «تدارک برای حمله به اوکراین» متهم کرده‌اند.

مسکو، ضمن رد این اتهام‌زنی‌ها، به غرب درباره تبعات عضویت اوکراین در ناتو و تقویت حضور نظامی کشورهای غربی در مرزهای شرقی و غربی همجوار روسیه به شدت هشدار داده است.

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها، آمریکا روز سه شنبه (دیروز) ضمن هشدار دوباره به روسیه درباره «حمله به اوکراین» اعلام کرد که واشنگتن تسلیحات بیشتیر به کی‌یف خواهد داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول