اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کرونا به مغز بیشتر از آلزایمر آسیب می‌زند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد آلوده شدن به کووید می‌تواند به مغز افراد مسن آسیب بیشتری نسبت به ابتلا به آلزایمر وارد کند.

کرونا به مغز بیشتر از آلزایمر آسیب می‌زند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، برخی از بازماندگان مسن کووید ممکن است به بیماری به نام «آنسفالوپاتی متابولیک سمی» (TME) مبتلا شوند که  باعث آسیب بیشتر از آلزایمر می‌شود.

بسیاری از سالمندانی که به دلیل کووید در بیمارستان بستری می‌شوند، به شرایطی به نام TME مبتلا می‌شوند که گاهی اوقات به دلیل عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شود.

بیماران مبتلا به کووید که علائم آسیب مغزی را نشان می‌دهند اغلب به وضعیتی به نام آنسفالوپاتی متابولیک سمی مبتلا می‌شوند که باعث التهاب مغز می‌شود و بدن را از انجام برخی عملکردهای متابولیک اساسی باز می‌دارد. افرادی که در نتیجه کووید از TME رنج می‌برند نسبت به افراد مبتلا به آلزایمر ۶۰ درصد سطوح بالاتری از نشانگرهای زیستی نشان دهنده آسیب مغزی نشان می‌دهند.

افرادی که در نهایت بر اثر کووید جان خود را از دست دادند، ۱۲۴ درصد بیشتر دچار نشانگرهای زیستی بودند؛ تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک (NYU)  که پژوهشگران این مطالعه بودند از پیامدهای دراز مدت یافته‌های خود مطمئن نیستند، اما نگران تأثیراتی هستند که این ویروس بر افراد مسن می‌گذارد.

 توماس ویسنیفسکی، مدیر مرکز تحقیقاتی دانشکده پزشکی گروسمن می‌گوید:آسیب مغزی که با افزایش این نشانگرهای زیستی نیز همراه است، به این معنا نیست که بیمار بعداً به بیماری آلزایمر یا زوال عقل مرتبط مبتلا می‌شود، بلکه خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول