اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در لندن: دیپلماسی ایران به تدریج در حال شکل گیری است و راه خود را پیدا می‌کند

سفیر کشورمان در لندن همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو با بیان این‌که ایران روابط خود را با کشورهایی تقویت می‌کند که با زبان احترام با او سخن بگویند، نوشت: دیپلماسی ایران به تدریج در حال شکل گیری است و راه خود را پیدا می‌کند.

سفیر ایران در لندن: دیپلماسی ایران به تدریج در حال شکل گیری است و راه خود را پیدا می‌کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس امروز (چهارشنبه) همزمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مسکو با انتشار تصویری از پرچم ایران و روسیه در صفحه اینستاگرامش نوشت: ایران مانند هر کشوری روابط خود را با کشورهایی تقویت می‌کند که با زبان احترام با او سخن بگویند، به حاکمیت ملی او احترام بگذارند و هدف آنان تعامل بر اساس منافع مشترک، روابط دوستانه و همکاری‌های متقابل است.

وی افزود: کشور ما چون نگینی درخشان در غرب آسیا در شکل گیری توازن نظام جدید بین‌الملل نقش موثری دارد.

بهاروند خاطرنشان کرد: در طول بیش از دو قرن روابط جدی دیپلماتیک با غربی‌ها، رفتار آنها همواره توأم با دخالت، زورگویی، تحمیل، تحریم و شرط و شروط تحقیر کننده بود. دیپلماسی ایران به تدریج در حال شکل گیری است و راه خود را پیدا می‌کند.

 

 

به گزارش فارس، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه و در پاسخ به دعوت «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود به مسکو رفت.

«سعید خطیب‌زاده» روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران سفر رئیس جمهور به مسکو را سفر حائز اهمیتی خواند که در ادامه مسیر سیاست خارجی متوازن دولت صورت می‌گیرد و افزود: «آقای دکتر رئیسی ملاقات مفصلی با همتای خود خواهد داشت و موضوعات مختلفی در حوزه‌‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و مردمی و ... در دستورکار است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول