اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شرکت های دانش بنیان بستر مناسب اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه/ ایجاد3200 فرصت شغلی دانش بنیان در فارس

معاون وزیر علوم گفت: 3 هزار و 200 شغل در شرکت های دانش بنیان فارس ایجاد شده است از این رو شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه ای مناسب برای ایجاد شغل است.

شرکت های دانش بنیان بستر مناسب اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه/ ایجاد3200 فرصت شغلی دانش بنیان در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی خیرالدین امروز در پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: امروز 49 پارک علم و فناوری در کشور داریم که 11 مورد آنها دانشگاهی ست و 110 هزار و 700 واحد فناور و 6هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در این پارک‌ها فعال هستند.

وی افزود:  شرکت‌های دانش‌بنیان بستر مناسبی برای ایجاد شغل دانش‌آموختگان است،65 هزار شغل دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است که 50 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان می باشند.

معاون وزیر علوم با تأکید بر اینکه  دره فناوری در کشورهای دیگر از جمله آمریکا سبب ارتقای اقتصادی آنها در جهان شده است بیان داشت: این ایده در استان فارس شکل گرفته که در این سطح می‌توان گفت نخستین دره فناوری است اما برای توسعه آن باید الگوبرداری خوبی انجام شود.

خیرالدین با بیان فعالیت 350 شرکت در پارک علم و فناوری فارس افزود: 350 شرکت در پارک علم و فناوری استان فعال است  که 3 هزار و 200 اشتغال ایجاد کرده است و لازم است گفتمان فناوری و نوآوری  به سرعت گسترش پیدا کند چراکه مشکل اصلی در این حوزه فرهنگ‌سازی است.

وی با تشریح این نکته که  یک محور فناوری و یک محور بازاریابی هست گفت:  شرکت‌های موفق به این دو محور نگاه جدی دارند، باید بازاریابی شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شود البته باید کیفیت محصول را نیز مدنظر داشت و در این راستا اداره‌ای در بخش تجاری‌سازی برای کمک به شرکت‌ها ایجاد شود.

خیرالدین افزود: ما همواره تکنولوژی را وارد و بومی‌سازی کردیم اما کشورهای دیگر یک قدم جلوتر از ما هستند، باید همه شرکت‌های دانش‌بنیان یک واحد ایجاد کنند به عنوان رصد فناوری یعنی وضعیت دنیا را مرتب رصد کنند چون بین‌المللی شدن بسیار مهم است، براساس قرارداد 25 ساله با کشور چین بناست که پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین تشکیل شود.

او گفت: چالش‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان نقدینگی و فروش محصول است که دلیل این امر مقاومت اقتصاد سنتی در مقابل کالای دانش‌بنیان است و به همین دلیل از مجموعه استانداری می‌خواهیم برای فروش محصولات به شرکت‌ها کمک کنند.

خیرالدین بیان داشت: در شورای اشتغال استان و از مجموعه استانداری می‌خواهیم کمک کنند و بخشی از خرید دستگاه‌های استان از محصولات دانش‌بنیان باشد تا این شرکت‌ها هم رشد پیدا کنند و نخبگان نیز مهاجرت نکنند.

معاون وزیر علوم اولویت اصلی را تعامل دانشگاه با پارک‌های علم و فناوری خواند و اظهار داشت: طرح‌های اشتغالزایی دانش‌بنیان مورد توجه است که براساس آن دانشجویان را به فناوری مرتبط کنیم یعنی پارک میزبان می‌شود و دانشجویان 6 ماه در پارک می‌آیند و حقوق دانشجویان را هم پارک می‌دهد هم درس می‌خواند و هم کار یاد می‌گیرد این موضوع می‌تواند کمک کند که تعامل خوبی با دانشگاه داشته باشیم.

وی همچنین عنوان داشت: برای فارغ‌التحصیلانی که به خدمت سربازی نرفتند نیز با همکاری نیروهای مسلح مقطع پسادکترای فناوری را انجام می‌دهیم.

خیرالدین اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس است که می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند و پیشنهاد می‌کنم واحدهای فناور خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کنند تا بتوانند از کمک‌ها و حمایت‌های دولتی برخوردار شوند‌.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول