اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پیگیری موارد تضییع حقوق مردم ایران در عرصه بین‌المللی

در نخستین نشست اعضای شورای مشورتی حقوق بشر بر پیگیری موارد تضییع حقوق مردم ایران در عرصه بین المللی تاکید شد.

پیگیری موارد تضییع حقوق مردم ایران در عرصه بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر ستاد حقوق بشر در نخستین نشست اعضای شورای مشورتی حقوق بشر، سیاست حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران را ترکیبی از اقدامات آفندی و تعاملی برشمرد و گفت: اقدامات آفندی به معنای مطالبه‌گری ایران در حوزه حقوق بشر هم نسبت به نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی و هم نسبت به نقض حقوق ملت ایران خواهد بود.

کاظم غریب آبادی حوزه تعاملی را نیز پاسخگویی به ادعاها و اتهامات وارده حقوق بشری، تبیین دستاوردهای حقوق بشری، همکاری و تعامل هدفمند و عزتمند با سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر، شناسایی و رفع نواقص در حوزه‌های مربوط به بهره‌مندی مردم از حقوق بشر بیان کرد و افزود: ملت ایران قربانی تحریم و تروریسم هستند؛ باید صدای مظلومیت مردم ایران را از طریق سازوکارهای حقوق بشری به گوش جهانیان برسانیم.

 حاضرین و جمعی از حقوقدانان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه حقوق بشر در جلسه نیز هرکدام پیشنهاداتی را درخصوص راهبرد حقوق بشری و برنامه اقدام آن مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین در این جلسه موضوعاتی از قبیل تحریم‌ها و تروریسم علیه ملت ایران، آسیب‌های حقوق بشری، تعاملات حقوق بشری با سایر کشورها و سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشری، تدوین و توسعه حقوق بشر اسلامی در عرصه بین‌المللی، پاسخگویی مستند و اقناعی به ادعاها و اتهامات، رصد وضعیت رعایت حقوق بشر در داخل کشور، دیپلماسی عمومی و ارتقای ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول