اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه نداریم/ پوتین: دستورکار وسیعی پیش روی دو کشور است

تأکید بر عدم محدودیت در گسترش روابط ایران و روسیه و دستور کار گسترده پیش روی تهران و مسکو از جمله محورهای مطرح شده در دیدار آیت‌الله رئیسی و ولادیمیر پوتین بود.

رئیسی: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه نداریم/ پوتین: دستورکار وسیعی پیش روی دو کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با اشاره به نقش تاثیرگذار دو قدرت ایران و روسیه در منطقه و جهان گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.

روابط ایران و روسیه در مسیر مناسبات راهبردی قرار دارد

آیت‌الله رئیسی ادراک مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک خواند و گفت: روابط ایران و روسیه در مسیر مناسبات راهبردی قرار دارد.

تجربه موفق همکاری علیه تروریسم در سوریه، می‌تواند در قفقاز و افغانستان به کار گرفته شود

رئیسی تعامل حداکثری با کشورهای همسایه و هم‌پیمان را جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توصیف و خاطرنشان کرد: تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه، موجب رونق اقتصاد دو کشور و باعث افزایش امنیت منطقه و جهان خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری ایران با دولت‌های مستقل، فارغ از تحولات بین‌المللی گسترش می‌یابد، مبارزه با تروریسم و قاچاق سازمان یافته مواد مخدر را از محورهای همکاری مشترک دانست و گفت: تجربه موفق همکاری علیه تروریسم در سوریه می‌تواند در قفقاز و افغانستان هم به کار گرفته شود.

مرزها، حاکمیت ملی و ژئوپلتیک منطقه قفقاز تغییرناپذیر است

رئیس جمهور با تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در قفقاز و حاکمیت ملی و ژئوپلتیک منطقه، به ضرورت همکاری برای توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: نفوذ ناتو با هر پوششی در قفقاز و آسیای مرکزی تهدید کننده منافع مشترک کشورهای مستقل است.

تنها راه ثبات در افغانستان تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها است

آیت‌الله رئیسی تنها راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و گروه‌ها دانست و خطاب به همتای روس خاطرنشان کرد: ما از ۴۰ سال گذشته همانند شما در برابر آمریکا ایستاده‌ایم.

وی همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه را یک تجربه موفق خواند و ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارزی سوریه گفت: حاکمیت کامل دولت مرکزی بر همه سرزمین و مرزهای بین‌المللی سوریه، تنها راه تامین امنیت در سوریه است و چرخه باطل جابه‌جایی اشغالگر با تروریست و بالعکس در سوریه باید متوقف شود.

رئیس جمهور روند آستانه را چارچوب مناسبی برای حل دیپلماتیک مسئله سوریه توصیف کرد.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار گفت: از طرف من سلام و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب را به ایشان منتقل کنید. 

وی ادامه داد: از زمان تحلیف جناب‌عالی، ما در تماس دائم هستیم اما در هر صورت ویدیوکنفرانس یا تماس تلفنی نمی‌تواند جای دیدار حضوری را بگیرد. از دیدار شما بسیار خرسندم. می‌توانیم بگوییم دستورکار وسیعی را پیش رو داریم. 

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: حمایت‌های ایران و روسیه به عبور از تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کرد. اوضاع در افغانستان مورد توجه ویژه دو طرف بود و من مایلم این موضوعات مهم مورد رایزنی قرار گیرند و نظر جناب‌‌عالی را جویا شوم.

بنابر این گزارش، در این دیدار، طرفین تاکید کردند که مشکل اصلی جهان، دوری از معنویت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول