اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بازار خرده فروشی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان از مبادله ۱۲۳ میلیون دلار کالا از طریق بازارچه مرزی کوهک طی ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: بازار خرده فروشی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان احداث می‌شود.

بازار خرده فروشی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داود شهرکی ظهر امروز در بازدید از بازارچه مرزی کوهک سراوان و بازارچه خرده فروشی که قرار است در این منطقه راه اندازی شود، بیان کرد: بر اساس تصمیم‌ها و سیاست های کشور در سه حوزه قرار است در بخش تجارت کار کنیم.

وی ادامه داد: بخش تجارت کلان که از مسیرهای پایانه انجام می شود، تجارت میانی بین خرده فروشی ها که در بازارچه ها شکل خواهد گرفت و بازار خرده فروشی هم با نیت معیشت مرزنشینان با توافقی که با پاکستان صورت گرفته، قرار است در سه محل کوهک، پیشین و جالق احداث شود.

 این مقام مسئول اضافه کرد: اقدام های لازم را از سمت کشور خودمان شروع کردیم، امیدوارم بتوانیم روند را همزمان پیش ببریم و از آن سو پاکستان بتواند تاسیسات لازم را ایجاد کند تا ظرف ماه های آینده بازار خرده فروشی که مرزنشینان بتوانند فارغ از تشریفات اداری پیچیده کار تجارت خرد را انجام دهند و معیشتشان را تامین کنند، در این بازارها شکل بگیرد.

وی افزود: تحقق این مهم سبب می شود که بتوانیم رونق مرزنشینی را برای مردم مرزنشین در کنار تجارت کلان و تجارت ناشی از پیله وری و کوله بری که در این مرزها فعالیتش را شروع کردیم، شاهد باشیم.

شهرکی اظهار کرد: این بستری است که بتوانیم ظرفیت مردم مرز را در مبادلات کالا در مقیاس خرد با کشور همسایه به کار بگیریم.

وی با اشاره به حجم مبادلات کالا در ۹ ماهه امسال در بازارچه کوهک اذعان کرد: طی این مدت ۱۲۳ میلیون دلار کالا از طریق این بازارچه مبادله شده که رقم قابل توجهی است، اما برای ما رضایت بخش نیست و باید این میزان را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته توسعه زیرساخت های منطقه، امکانات خدماتی و اجرایی بررسی شد، برای این که شرایطی فراهم کنیم تا صادرکنندگان و رانندگانی که حمل کالا دارند، بتوانند از امکانات رفاهی بهتری برخوردار شوند و به خدمات گمرکی، بازرسی و مرزبانی همانطور که تاکنون کمک کردند، سرعت دهیم و بتوانیم کمترین توقف را داشته باشیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول