اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم ایجاد حساسیت عمومی در زمینه مسائل زیست محیطی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس مرکز بهداشت تبریز گفت: هوای تنفسی برای همه ما و تلاش برای پاکی آن وظیفه همگی ماست و بر همین اساس باید حساسیت لازم بین اقشار مختلف جامعه در زمینه مسائل زیست محیطی ایجاد شود.

لزوم ایجاد حساسیت عمومی در زمینه مسائل زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حقایی در همایش روز ملی هوای پاک در تبریز اظهار داشت: شعار امسال روز هوای پاک با شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی است و امیدواریم چنین همایش ها و برنامه هایی زمینه ساز ایجاد حساسیت بین اقشار مختلف جامعه در زمینه مسائل زیست محیطی شود چرا که این موضوع به ویژه بحث مبارزه با آلودگی هوا وظیفه همه ماست.

رئیس مرکز بهداشت تبریز خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مهم در این زمینه، افزایش مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است و روز نمادین هوای پاک می تواند نقطه شروعی برای عزم ملی در راستای مبارزه با کاهش آلودگی هوا باشد چرا هوای تنفسی برای همه ما و تلاش برای پاکی آن وظیفه همگی ماست.

رزم آرا مسئول موسسه مردمی رکاب‌زنان سبز تبریز نیز در این مراسم دوچرخه سواری و عدم استفاده از خودرو را از مهمترین راهکارهایی دانست که کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا می کند و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از مسئولان خواستار افزایش مسیرهای دوچرخه سواری در تبریز برای افزایش حاشیه امنیت دوچرخه سواران و کاهش استفاده خودرو هستیم.

رزم آرا افزود: بر اساس اصل هزینه منفعت از تمام مسئولان و نمایندگان استانی خواهش می کنیم با هزینه کرد در حوزه دوچرخه سواری، بهبود شرایط در حوزه هوای پاک را از نهادهای مردمی مانند ما مطالبه کنند و در این بین باید شرایط برای استفاده بیشتر بانوان از دوچرخه فراهم شود چرا که هم در موضوع هوای پاک مؤثر است و هم با توجه به نقش بالای بانوان در جایگاه مادر خانواده می تواند در سلامت آنان و در نتیجه تربیت فرزندانی سالم و آشنا و مقید به مسائل زیست محیطی تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول