اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

«تقی‌زاده‌های جدید» به وقت وین و واشنگتن؟!

داستان غرب‌زدگی و نفوذی‌ها و جریان آمریکایی در کشور، داستان غم‌انگیز و البته عبرت‌آموزی است. آنان همواره جاده‌صاف‌کن سیاست‌های استعماری و استکباری بیگانگان بودند، اما خود را به دروغ روشنفکر معرفی کرده‌اند.

«تقی‌زاده‌های جدید» به وقت وین و واشنگتن؟!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدحسین محترم در روزنامه کیهان نوشت:

۱- مقدمتاً: داستان غرب‌زدگی و نفوذی‌ها و جریان آمریکایی در کشور، داستان غم‌انگیز و البته عبرت‌آموزی است.آنان همواره جاده‌صاف‌کن سیاست‌های استعماری و استکباری بیگانگان بودند، اما خود را به دروغ روشنفکر و منورالفکر و فن‌سالار و اصلاح‌طلب و از این دست عناوین معرفی کرده‌اند. جماعتی وطن‌فروش که با تابلوی «سر تا پا باید فرنگی شویم»، همواره به دنبال انزوای ایران با تخریب روابط کشور با دیگر کشورها و تحریف واقعیت‌ها و تحقیر ملت در قاب فضا‌سازی‌های رسانه‌ای و بزک کردن آمریکا هستند. به فرمایش رهبر معظم انقلاب «در داخل متأسفانه بعضی‌ها غرب را بزک و روتوش و توجیه می‌کنند و نمی‌گذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولت‌های ظاهرالصّلاح در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد. مطبوعاتچی‌ها و رسانه‌ای‌ها هم بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرف‌ها می‌زنند».

۲- همزمان با اجرایی شدن تفاهم‌نامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین و در امضاء قرارداد راهبردی ۲۰ ساله ایران و روسیه «تقی‌زاده‌های جدید» در یک خط خبری شبهه‌افکنانه برگرفته از‌ اندیشکده‌های پنتاگون و سیا تلاش می‌کنند تا دستاوردهای این دو سند مهم راهبردی و سفر آقای رئیسی به مسکو و وزیر خارجه به پکن را تحت‌الشعاع قرار دهند و بدون هیچ‌گونه اشاره‌ای به سابقه خیانت‌ها و خباثت‌ها و بدعهدی‌های غربی‌ها و آمریکا، روسیه سابق و جنس چینی القا شده را در اذهان مردم ایران زنده کنند. در این فضا که اولین بار ‌اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» شبهه آن را القا کرد‌، ادعا می‌کنند «روابط تهران با مسکو و پکن استقلال ایران را خدشه‌دار و نقض می‌کند»! و در فضای وین القا کردند که «ایران تحت ‌فشارهای روسیه و چین از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و روسیه برای ایران تصمیم‌گیری می‌کند»!؟

۳-نکته خنده‌داری که خیلی زود نیات آنها را آشکار کرد این بود که در روزنامه‌هایشان این شبهه تحقیرآمیز را به نقل از یک کشاورز اهل سیاست در یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای کشور القا کردند!

۴- اصولاً روسیه نوین با روسیه تزاری و چین گذشته با چین در حال تبدیل شدن به ابرقدرت اقتصادی جهان و ایران مقتدر اسلامی با ایران زمان قاجار کاملاً تفاوت دارند و جماعت مدعی اصلاح‌طلبی برخلاف ادعایشان توان درک تغییرات ژئوپلیتیکی در «عصر پساآمریکا» را ندارند که ایرانی‌ها و روس‌ها و چینی‌ها روابط امروز را صرفاً بر اساس دیروز تنظیم نخواهند کرد.

۵- نکته مهم این است که مجری شبکه روسی در حالی که نامه حضرت امام(ره) به میخاییل گورباچف رئیس‌جمهوری شوروی سابق در سال ۱۹۸۹ را به زبان فارسی در دست داشت، می‌گوید «در این سند دعوت به همکاری بین تهران- مسکو شده است». رهبر معظم انقلاب نیز در دیدارهای شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین، چین و روسیه را «کشورهای مستقلِ قابل اطمینان» و توافقات راهبردی را «کاملاً درست و حکمت‌آمیز» خواندند و تأکید داشتند «ایران تنها کشور مستقلِ منطقه و مورد اطمینان در زمینه انرژی است که تحت تأثیر هیچ عامل غیر ایرانی قرار نمی‌گیرد». ایشان با اشاره به رفتار غیر صادقانه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا که «هیچ‌گاه نتوانستند اعتماد ملت ایران را جلب کنند»‌، مهم‌ترین موارد همکاری‌های ایران و روسیه و چین را «مهار آمریکا» با «انجام مبادلات و معاملات اقتصادی خارج از چارچوب دلار» برشمردند و تأکید کردند «می‌توانیم تحریم‌ها را بی‌اثر و آمریکا را منزوی کنیم و تمایل و نگاه به شرق ریشه در فرهنگ ایرانی دارد». رهبر معظم انقلاب همچنین با «خیرخواهانه» خواندن دیدگاه رئیس‌جمهور روسیه و «شخصیت قوی و اهل تصمیم و عملِ آقای پوتین» تأکید داشتند «آمریکا یک خطر برای بشریت است، اما می‌توان با روسیه و چین به‌عنوان قدرت‌های بزرگ درباره کارهای بزرگ همکاریِ منطقی کرد». رئیس‌جمهور روسیه نیز ایران را «شریکی استراتژیک» و «همسایه‌ای بزرگ» برای گسترش همه‌جانبه روابط و مواضع رهبر معظم انقلاب را بسیار «خردمندانه» برشمرد و با بیان اینکه بدون دخالت آمریکا مشکلات منطقه را حل خواهیم کرد تأکید کرد «با مواضع اصولی خود با هرکسی کاری را شروع کنیم تا پایان ادامه می‌دهیم». شی جین پینگ هم «اقتصاد چین و ایران را مکمل یکدیگر» و سخنان رهبر انقلاب را «حکیمانه و دوراندیشانه» خواند و گفت «دولت و ملت چین نسبت به جنابعالی نگاه دوستانه و صمیمانه‌ای دارند و امیدواریم همچون گذشته به پیشرفت روابط دو کشور کمک کنید».

۶- همکاری‌های اقتصادی ایران با روسیه و چین چیز جدیدی نیست. توسعه روابط تهران - مسکو با امضای موافقت‌نامه همکاری‌ها در تابستان ۶۸ در مسکو آغاز شد که به گفته رئیس ‌وقت مجلس در خاطراتش «هیئت همراه ترکیبی از دولت و مجلس و نظامی و... به خاطر کارهای فراوان در دستور کار مذاکرات، خیلی بزرگ است»! در سال ۷۹ هم معاهده راهبردی ۲۰ ساله در دولتِ هفتم تحت عنوان «اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» با مکانیسم تمدید خودکار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. بر این اساس دولت سیزدهم بعد از نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور روسیه و پاسخ و اعلام آمادگی ولادیمیر پوتین مبنی بر همکاری‌های دوجانبه و منطقه و بین‌المللی در همه حوزه‌ها‌، در حال تمدید قرارداد مصوب مجلس با شرایط و اقتضائات روز است. قرارداد راهبردی ایران و چین هم در دولت قبل علی‌رغم همه کارشکنی‌ها امضا شد. حال چرا آن زمان این جماعت که مسبب و حامی دولت‌های وقت بودند‌، نگفتند این قراردادها متعلق به دوران قاجار است و استقلال ایران را نقض و ایران را به روسیه و چین می‌فروشند؟!

۷- طرح این شبهه‌های فریبکارانه در حقیقت برای تأثیرگذاری بر فضای داخلی ایران و ایجاد اختلاف جهت تضعیف مواضع تیم مذاکره‌کننده ایرانی از یک‌سو و به هم زدن روابط استراتژیک و معقول جمهوری اسلامی با دو کشور قدرتمند منطقه برای برطرف کردن موانع حضور مخرب آمریکا در منطقه است. اینکه خواسته و یا ناخواسته یک نماینده برای سؤال از تیم مذاکره‌کننده در مورد میانجی‌گیری روسیه پا پیش می‌گذارد‌، نمونه‌ای از بی‌بصیرتی برخی برای بازی در فضای ساخته شده آمریکایی‌هاست که رسانه‌های بیگانه بخصوص فارسی‌زبان به‌طور گسترده‌ای آن را پوشش خبری دادند و تحت عنوان «اختلافات داخلی» بر آن دمیدند!

۸- در حالی که مزورانه ادعای تعامل با جهان را دارند‌، جهان را فریبکارانه خلاصه در آمریکا و چند کشور اروپایی کردند و پاسخ نمی‌دهند که مگر کشورهای منطقه و همسایه از جمله چین و روسیه جزو جهان نیستند؟! لذا سخنان امروز این جماعت آمریکایی‌، در حقیقت مصداق همان سخن نافذ امامِ دوراندیش در سال ۶۰ است که فرمودند «خط و قضیه این است که یک دسته شوروی را طرح کردند تا آمریکا و مرگ بر آمریکا منسی بشود. مسئله جریان آمریکایی در مقابل اسلام است که می‌خواهند کشور را بکشند به طرف آمریکا»!

۹- عکسی که از دیدار اولیانوف و رابرت مالی منتشر شد نشانه «ورشکستگی سیاسی آمریکا» و «ذکاوت سیاسی ایران» است‌، نه ضعف ایران‌، چراکه نشان می‌دهد جمهوری اسلامی یک مدعی ابرقدرتی! را پشت در نگه داشته و مثل زمان قاجار و پهلوی و بعضاً در برخی دولت‌های گذشته‌، اجازه ورود بی‌اجازه را به او نمی‌دهد که برای ملت ایران تصمیم بگیرد و قراردادهایی همچون رژی و دارسی و فینکنشتاین و... و یا برجام را بر کشور تحمیل کند و این آمریکاست که برای ارتباط با ایران مجبور است دست به دامن دیگر کشورها شود! مضاف بر آن نشان می‌دهد که ایران توانسته با مشورت و هماهنگی با شرکای خود نقش سه کشور اروپایی پرادعا که خود را جامعه جهانی می‌خوانند، کاهش دهد! و همین موضوع موجب عصبانیت بی‌بی‌سی و اینترنشنال شده و تلاش دارند مزورانه با برجسته کردن تیتر برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی‌، ذکاوت سیاسی ایران را ورشکستگی سیاسی القا کنند؟! این در حالی است که زمانی که دیگر قدرت‌ها بدون حضور ایران‌، برای ایران تصمیم می‌گرفتند‌، زمان پهلوی بود که نمود بارز آن در زمان جنگ جهانی دوم‌، نشست محرمانه سه کشور آمریکا و شوروی و انگلیس بدون اطلاع و اجازه ایران و حضور پهلوی در اواخر پاییز ۱۳۲۲ در تهران برگزار و موجب ادامه اشغالگری آنها و نقض استقلال ایران و به یغما بردن نفت و گاز و درآمدهای ملت شد! اما اکنون جمهوری اسلامی با اراده خود بر اساس منافع ملی تصمیم می‌گیرد که با چه کسی و چگونه مذاکره کند و به چه کسی اجازه حضور در مذاکرات را بدهد و به چه کسی اجازه دخالت را ندهد!

۱۰- آمریکا در حالی با روسیه و چین اجباراً سر میز لغو تحریم‌های ایران می‌نشیند تا شاید به اهدافش برسد که در همان حال تحریم‌های یکجانبه خود علیه مسکو و پکن را نیز اعلام و اعمال می‌کند؟! این یعنی اینکه آمریکا در ذات خود دچار تناقض و فریبکاری است. به همین دلیل جمهوری اسلامی از همان اول نه به برجام خوش‌بین و امیدوار بود و نه به مذاکرات جاری و به این نتیجه رسیده که تنها راه‌، خنثی‌‌سازی تحریم‌هاست و همکاری‌های راهبردی با روسیه و چین یکی از این مسیرهاست!

۱۱- برخی از «تقی‌زاده‌های جدید» در مسیر خائنانه خود آن‌قدر وقیح هستند که برای تخریب روابط راهبردی ایران با همسایگانش‌، از شهادت «سردارِ دیپلماسیِ میدانی» که خود تسهیل‌کننده این روابط راهبردی بوده هم سوءاستفاده می‌کنند و تحت عنوان دبیرکل یک حزب لیبرالی با استناد به ادعاهای ظریف در نوار لو رفته‌اش‌، ادعا کردند «منافع روسیه در تعارض با برجام و روابط با غرب و امنیت جریان انرژی منطقه است و ما با آنها در سوریه در اواخر حضور سردار سلیمانی به اختلاف رسیده بودیم. بعضی از هم‌پیمانان ما در سوریه می‌توانند به ترامپ خط داده باشند»! وی برای اینکه کسی درباره این ادعایش سندی از وی درباره مطالب منتسب کرده به شهید سلیمانی طلب نکند‌، مزورانه و منافقانه با اتهام‌زنی به آن شهید بزرگوار‌، برای مستند‌سازی در اذهان مخاطبان‌، ادعا کرده «سردار سلیمانی در آخرین دیدارمان! مطالبی را بیان کرد که هنوز هم نقل آن را به لحاظ سیاسی جایز نمی‌دانم!». اولاً شما چه‌کاره بودید که شهید سلیمانی درحالی‌که این مطالب را به رهبری و مقامات مسئول و شورای عالی امنیت ملی نگفته، اما به شما گفته؟! ثانیاً هم مواضع شهید سلیمانی و هم مواضع شما درخصوص منافع ملی و ولایت و رهبری و فتنه آمریکایی ۸۸ کاملاً روشن و آشکار است. چگونه می‌توان تصور کرد دو دیدگاه صددرصد مخالف، با هم دمخور و محرم اسرار یکدیگر باشند؟!

۱۲- حال آیا می‌توان پذیرفت که تحریم‌کنندگان و کاسبان داخلی تحریم دایه مهربان‌تر از مادر شده و سنگ منافع ملی ایران را به سینه می‌زنند؟! آیزنهاور از فرماندهان جنگ جهانی دوم‌، در اولین نطق پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۵۲ گفت: «گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهم‌تر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد. ایران دارای نفت و در چهارراه جهان واقع شده و اگر روزی تهران با همسایگانش هماهنگ شوند کره زمین جای امنی برای غرب نخواهد بود. نباید وضعیتی پیش آید که ایران یک قدرت نظامی‌شود. وای به وقتی که ارتش ایرانی زنده شود. بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید»! لذا آمریکایی‌ها همواره به دنبال انزوای سیاسی و اقتصادی ایران هستند و رسماً قانونی برای تخریب روابط ایران با روسیه و چین تصویب کردند و سالانه هم برای آن بودجه‌ای اختصاص می‌دهند‌، درحالی‌که ایران به‌عنوان هفتمین قدرت نظامی جهان و بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک خود، علی‌رغم گرا دادن‌های «تقی‌زاده‌های جدید» به آمریکا‌، از نظر اقتصادی هیچ‌گاه انزواپذیر نیست و رکن اساسی از «نظم جدید پساآمریکایی» خواهد بود!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول