اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استفاده از فرصت کم‌نظیر توسعه روابط با کشورهای منطقه/ ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های تجاری و اقتصادی

استاندار آذربایجان‌شرقی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه را اولویت جدی استان اعلام کرد و گفت: امروز فضای توسعه و بهبود روابط به شدت فراهم است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

استفاده از فرصت کم‌نظیر توسعه روابط با کشورهای منطقه/ ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های تجاری و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با اشاره به اینکه باید عقب‌ماندگی‌ها در حوزه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه جبران شود، اظهار داشت: عدم پیگیری و اجرای تفاهم‌ها در روابط بین کشورها اثر منفی دارد و باید تلاش کنیم اگر توافقی صورت می‌گیرد، حتماً عملیاتی شود.

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه صنایع غذایی، محصولات گلخانه‌ای، خدمات فنی و مهندسی و صنایع ساختمانی، گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری اتاق بازرگانی و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، در چند ماه آینده افق اجرایی خوبی برای توسعه روابط و حضور در بازار بلاروس ترسیم کنیم.
 
خرّم همچنین بر معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بلاروس تأکید کرد و گفت: تولیدکنندگان استان آماده تأمین نیازهای بازار بلاروس هستند که در این زمینه نیازمند همکاری سفارت کشورمان هستیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار طی تماس تلفنی با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی، بر پیگیری توافق‌نامه‌های قبلی این گروه با جمهوری بلاروس در خصوص همکاری‌های مشترک تأکید کرد.
 
محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری استان با جمهوری بلاروس، عدم شناخت کافی از ظرفیت‌ها را مهم‌ترین خلاء ارتباطی دو طرف دانست و بر ایجاد فضای مناسب برای تعامل و گفت‌وگوی اتاق‌های بازرگانی تبریز و بلاروس تأکید کرد. 

انتهای پیام/60001/س
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول