اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش قیمت نفت به 87 دلار/ پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها تا 100 دلار

قیمت نفت در بازارهای جهانی با یک دلار و 10 سنت کاهش به 87.28 دلار در هر بشکه رسید.

کاهش قیمت نفت به 87 دلار/ پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها تا 100 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا کاهش یافت البته سرمایه‌گذاران هم شروع به برداشت سود از رشد قیمت‌ها به بالاترین رقم 7 سال گذشته کردند.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 10 سنت کاهش 87.28 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات 3 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان از 20 دسامبر به شمار می‌رود. نفت برنت در روز پنج شنبه به 89.50 دلار رسید که بالاترین رقم در 7 سال گذشته بوده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 16 سنت کاهش 84.39 دلار معامله شد. WTI نیز در ساعات اولیه معاملات 3.2 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان از 20 دسامبر به شمار می‌رود. نفت خام آمریکا روز پنج شنبه به بالاترین رقم از اکتبر 2014 رسیده بود.

هر دو شاخص نفتی در سال جاری میلادی افزایش 10 درصدی را ثبت کرده‌اند و در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی افزایشی قرار دارند.

استفان برناک، تحلیلگر PVM گفت: «کاهش قیمت‌های اخیر، بیشتر به علت برداشت سود سرمایه‌گذاران (فروش به علت افزایش قیمت ها) و نبود کاتالیزورهای جدید افزایشی بوده است.»

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از نخستین افزایش ذخایر نفت آمریکا از ماه نوامبر و افزایش ذخایر بنزین آمریکا به میزان بالاترین رقم در 11 ماه گذشته خبر داد.

در عین حال، بانک مورگان استنلی، پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را به 100 دلار در بشکه در سه ماهه سوم افزایش داده است؛ پیش‌بینی قبلی این بانک 90 دلار بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول