اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الله: کشتار مردم یمن انتقام متجاوزان از شکست در میدان نبرد است

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتار شنیع مردم یمن موید وحشی‌گری نیروهای متجاوز و تلاشی مذبوحانه به تلافی شکستشان در میدان نبرد است.

حزب الله: کشتار مردم یمن انتقام متجاوزان از شکست در میدان نبرد است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب الله لبنان قتل عام هولناکی را که ائتلاف سعودی در یمن رقم زد و ده‌ها کشته و صدها مجروح از بین زنان، کودکان و مردان یمنی برجای گذاشت، محکوم کرد.

به گزارش المنار، در بیانیه حزب الله آمده است: این کشتار شنیع، موید وحشی‌گری نیروهای متجاوز و شرور و  نبود کلیه ارزش‌های انسان دوستانه، اخلاقی و دینی در آنهاست و همچنین تلاشی مذبوحانه به تلافی شکست مفتضحانه در رویارویی در میدان نبرد است.

حزب الله لبنان تاکید کرد:  ما همان طور که از سکوت مرگباری که جهان را در قبال این قتل عام فجیع احاطه کرده است، ابراز تاسف می‌کنیم، از همه آزادگان در هر کجا که هستند، می‌خواهیم در کنار مردم مظلوم یمن بایستند و این جنایت و نیروهای متجاوز را محکوم کنند.

این جنبش افزود: ما بر این باوریم که مردم عزیزمان که در سال‌های گذشته سختی‌ها و دردها را متحمل شده اند، می‌توانند با قدرت در جهت شکست تجاوز و کسب پیروزی گام بردارند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما این مصیبت وارده را به مردم عزیز یمن و رهبری محترمشان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای شهدای عزیز رحمت و علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

بمباران یک زندان در استان صعده در بامداد امروز (جمعه) به یکی از پر تلفات‌ترین حملات ائتلاف سعودی در یمن تبدیل شده و تاکنون طبق آخرین آمار بیش از ۷۷ نفر کشته و ۱۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان با حمله به صعده، شهر ساحلی الحدیده نیز شب گذشته و بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده‌های سعودی بود. در این حمله ساختمان مخابرات این شهر هدف قرار گرفت و سه کشته و ۱۷ زخمی به جا گذاشت؛ به گفته منابع محلی اکثر قربانیان این حادثه کودکانی هستند که در زمین فوتبال نزدیک ساختمان مخابرات مشغول بازی بودند.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول