اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ماجرای انتخاب شهردار بافت به کجار سید؟/رئیس شورا: منتظر پاسخ استانداری هستیم

رئیس شورای شهر بافت می‌گوید: بعد از جابجایی اعضای شورای شهر، با توجه به اصرار برخی از اعضای شورا مبنی بر ابطال مصوبات قبلی شورا طی نامه کتبی به‌منظور تعیین تکلیف نهایی در خصوص مصوبات قبلی از استانداری درخواست شده و در حال حاضر منتظر نظر نهایی دیوان در خصوص مصوبات قبلی و رأی دادگاه تجدیدنظر هستیم.

ماجرای انتخاب شهردار بافت به کجار سید؟/رئیس شورا: منتظر پاسخ استانداری هستیم

فرشید ادهمی رئیس شورای شهر بافت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با انتخاب شهردار بافت اظهار داشت: تحلیف شورای شهر اسلامی شهر بافت در تاریخ ۲۳ مرداد امسال با دعوت‌نامه کتبی فرمانداری با شرکت آقایان قاسمی، سلجوقی، آقایی، رضایی و ادهمی در محل فرمانداری انجام شد.

وی عنوان کرد: در همان جلسه هیئت رئیسه شورا به ترتیب ادهمی به‌عنوان رئیس، رضایی به‌عنوان نایب‌رئیس، قاسمی به‌عنوان خزانه‌دار ، سلجوقی و آقایی به عنوان منشی انتخاب شدند و در اولین جلسه رسمی شورای اسلامی نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری آقای براوردی اقدام و وی انتخاب شد.

رئیس شورای شهر بافت گفت: این شورا از بدو تشکیل با افراد متعددی در خصوص شهرداری بافت وارد مذاکره شد که بالاخره پس از رایزنی‌ها به سه نفر آقایان افشار، براوردی و سلجوقی رسید و در تاریخ ۱۰ مهرماه جلسه شورا برای انتخاب پست شهرداری انجام و پس از رای‌گیری آقای افشار طبق قانون و اخذ رأی اکثریت به فرمانداری و استانداری معرفی شد.

وی افزود: در تاریخ ۲۰ مهرماه دستور موقت مبنی بر عدم حضور عضو علی‌البدل به شورا رسید با این‌وجود که قبلاً آقای آقایی به‌عنوان عضو اصلی به شورا معرفی‌ شده بود و سوگند یاد کرده بود و بعد از حضور خانم حیدری به شورا به‌جای آقای آقایی از آن به بعد شورا با وجود پنج نفر آقایان رضایی، ادهمی، سلجوقی، قاسمی و خانم حیدری تشکیل جلسه داد و در این جلسه بین اعضای شورا اختلاف‌نظری برای انتخاب شهردار پیش آمد که با توجه به حضور خانم حیدری باید مصوبه انتخاب شهردار که قبل از دستور موقت بوده لغو و مجدداً شهردار انتخاب شود که دو نفر از اعضای شورا این موضوع را خلاف قانون عطف به ماسبق دانستند.

ادهمی عنوان کرد: بعضی اعضا می‌گفتند چون خانم حیدری وارد شورا شده است انتخاب شهردار داشته باشیم از آنجاکه سه مصوبه از جمله انتخاب هیئت ریسه و انتخاب سرپرست شهرداری قبل از دستور موقت است نمی‌توانیم یک مصوبه را باطل و دو مصوبه دیگر را تائید کرد با توجه به اصرار برخی از اعضای شورا مبنی بر ابطال مصوبات قبلی شورا طی نامه کتبی به‌منظور تعیین تکلیف نهایی در خصوص مصوبات قبلی از استانداری درخواست شد که از دیوان تفسیر رأی را استعلام کنند چون تفسیر رأی آرای قضایی تنها توسط مرجع صادر کننده ملاک امر است و در حال حاضر منتظر نظر نهایی دیوان در خصوص مصوبات قبلی و رأی دادگاه تجدیدنظر هستیم.

وی گفت: طی نامه‌های متعددی که ما به استانداری و خصوصاً معاونت عمرانی استانداری در مورد درخواست تفسیر رأی دیوان فرستاده‌ایم متأسفانه فعلاً استعلامی از سوی دیوان انجام ‌نشده است و ظاهراً در جلسه‌ای که نمایندگان استانداری حضور داشتند فعلاً تن به استعلام داده‌اند و از وزارت کشور استعلام بکنند که آیا آقای آقایی به‌عنوان عضو اصلی قانونی بوده یا خیر اگر قانونی بوده که مصوبات لازم‌الاجرا است و اگر غیرقانونی هم بوده رفع ابهام شود.

رئیس شورای شهر بافت خاطرنشان کرد: شورا تمام جلسات خود را در مورد کارهای عمرانی و امورات شهرداری با تمام اعضا تشکیل می‌دهد و در خصوص جلسه شورا هر وقت ابهام برطرف و استعلام از سوی دیوان به این شورا ارسال شود حتماً طبق قانون عمل خواهیم کرد.

ادهمی گفت: تا زمان حضور « آقایی» عضو قبلی شورا 13 مصوبه داشتیم و هنوز رأی دیوان قطعی نشده است و تکلیف مصوبات دوره آقایی مشخص نیست و شورا از دیوان استعلام کرد و دیوان گفت کسی می‌تواند از دیوان استعلام کند که طرف دعوا باشد و طبق گفته قاضی اگر استانداری استعلام کند جواب را خواهد داد ولی متأسفانه همچنان استعلام گرفته نمی‌شود. 

وی گفت : انتخاب شهردار در موعد مقرر داشته‌ایم و اگر استعلام‌ها انجام‌شده بود این مشکلات حل‌شده بود و متأسفانه در حکم شهردار تعلل کردند در صورتی‌که انتخاب شهردار 10 آبان بوده و آن زمان دستور موقتی نبوده است و چندین نامه از استانداری به شورا داده شد که شهردار انتخاب نشد و ما جواب نامه را دادیم که شورا شهردار را انتخاب کرده است که دیگر استانداری جواب نامه ما را نداده است.

انتهای پیام/3388/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول