اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله یمن علیه امارات

اتحادیه عرب با هدف بررسی عملیات اخیر یمن علیه امارات، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله یمن علیه امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب روز یکشنبه (فردا) به منظور بررسی عملیات اخیر یمن علیه امارات، نشستی را در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو این اتحادیه به ریاست کویت برگزار می‌کند.

«احمد البکر» نماینده دائم کویت در اتحادیه عرب و رئیس دوره‌ای شورای این اتحادیه گفت که نشست فوق‌العاده اتحادیه بنابه درخواست امارات و موافقت کویت و تعدادی از کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، البکر افزود که در این نشست درخواست امارات «درباره حمله تروریستی حوثی‌ها علیه تأسیسات غیرنظامی در ابوظبی» بررسی خواهد شد.

پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی، رسانه‌های اماراتی دوشنبه هفته گذشته خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله قرار گرفت.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول