اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

گمرک و بندر کالاهای متروکه را اعلام نمی‌کنند/ افزایش 230 درصدی بازگشت کالا به صاحبانش

رئیس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه کالا چند سال در بندر و گمرک می ماند و به ما اعلام نمی‌شود،‌ گفت:‌ استراد کالا به صاحبان آنها 230 درصد رشد دارد.

گمرک و بندر کالاهای متروکه را اعلام نمی‌کنند/ افزایش 230 درصدی بازگشت کالا به صاحبانش

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمجید اجتهادی با اشاره به آخرین وضعیت رسوب کالا در انبارهای این سازمان اظهارداشت: با مدیریتی که صورت گرفت و هماهنگی انجام شده با تعزیرات و دادگستری آراء قضایی بسیاری از پرونده‌ها صادر شده و در اختیار این سازمان قرار گرفت. پیشتر برخی آرای صادر شده به دلیل آنکه سیستم ارتباطی بین تعزیرات و این سازمان بر قرار نبود معطل مانده بودند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: ۲۰ سال کالایی در انبارهای تملیکی وجود داشت که تعیین تکلیف نشده بود و این کالا انهدامی است.

وی یادآور شد: طی دو تا سه ماه اخیر انهدام کالاها در انبارهای تملیکی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. در صورتی که پرونده‌ها به موقع رسیدگی شود، نیازی به این انهدام وجود ندارد. برخی کالاها به دلیل شکل بهداشتی که دارند دانشگاه‌های علوم پزشکی موافق ورود آنها به چرخه مصرف نیستند، اما خیلی از کالاها در صورت تعیین تکلیف به موقع می‌تواند براساس رویه‌هایی که وجود دارد، صادرات یا به نحوی تعیین تکلیف شود.

اجتهادی با اشاره به انبارهای تملیکی استان کرمان و شهر سیرجان افزود: دستگاه‌های ام‌آر‌آی یا دستگاه‌های دیگر ۱۵ سال در گمرک مانده است.

معاون وزیر اقتصادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۳۰ استرداد کالا به صاحبان آنها افزایش یافته است، تصریح کرد: توجه به افزایش فروش، حراج‌ها و مزایده‌ها حجم عظیمی از کالاهای موجود در انبارها خالی شده و موضوع چینش انبار و استاندارد‌سازی مطرح است که روند خوبی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کالاها نیاز به دریافت مجوز و استعلام دارد، بیان داشت: با ورود رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به این موضوع روند در حال بهبود است. برخی دستگاهها نگاه جزیره‌ای دارند و مانع حل شدن مشکل هستند.

چند سال است که کالا در بندر و گمرک مانده و به سازمان اموال تملیکی اعلام و تحویل نشد. با دستگاه‌های جلسات و هماهنگی‌های انجام شده تا هر چه سریعتر به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس سازمان اموال تملیکی ادامه داد: مزایده سراسری ۲۵۴ سازمان اموال تملیکی از تاریخ ۴ بهمن ماه تا تاریخ ۱۰ بهمن به در تمام نمایندگی اموال تملیکی استان‌ها برگزار و امکان رویت کالا وجود دارد کالاهای آن شامل موبایل، قطعات الکترونیکی، خودرو و سایر اقلام می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول